ydalir Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Pizzaen i Son er håndlaget av italiener, stekt i vedovn. Den er dessuten vedlig god og koster bare 140 kroner - det er jaggu et røverkjøp. Koselig atmosfære også. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Pizzaen i Son er håndlaget av italiener, stekt i vedovn. Den er dessuten vedlig god og koster bare 140 kroner - det er jaggu et røverkjøp. Koselig atmosfære også. Nå er det en gang slik at noen tror at den originale pizza er den bleike 5 cm tykke deigklumpen av hvete som kommer ut av Grandiosakartongen. Den som blir laget i Son er den originale italienske varianten. Når jeg får en slik, sonsvarianten, bringer det minnene tilbake til da vi hadde familiesammenkomst på torget i Sienna. noen varme nattetimer. Tar man med seg halve slekta til Sienna med Ryan, så blir ikke regningen så innmari. Dog, rimeligere i Son. Pizza er som rødvin, noen vil heller ha hjemmebrent. Hulda har bodd i Son siden 1976, har ikke flyttet enda. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Pizzaen i Son er håndlaget av italiener, stekt i vedovn. Den er dessuten vedlig god og koster bare 140 kroner - det er jaggu et røverkjøp. Koselig atmosfære også. Det høres bra ut, får vurdere det neste gang jeg er i Son :-) Nå er det slik med Son at det er under en time fra hjemmehavna (Kambo). Det er den perfekte destinasjonen for en kort kveldstur med båten (starte turen kl 16:45, ferdig fortøyd i Son 18:15, ferdig med pizza'en kl 20:15, forlatt Son 20:45, ferdig fortøyd på kambo 22:00, siden barna forhåpentligvis allerede sover da kan man sove over i båten og ta toget til jobb/skole/barnehage neste morgen) ... men det er svært sjeldent vi gjør det, det blir litt for dyrt mtp havneavgifta. Jeg har ikke lyst til å kjøre bil til Son heller, men det er nok billigere. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
RSL Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Nå er det pizzaen jeg skal spise og ikke kokken, så hvor han er fra interesserer meg midt i korsryggen eller litt lavere. Ei 3mm tynn lefse med en dullion krydre kan være så utenlansk det bare vil for meg. Om det er slik med pizzapriser som det er med trusepriser at less is more, holder jeg meg helst med boxer og så kan dere andre kose dere med stringtruser i son. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Julie III Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Nå er det pizzaen jeg skal spise og ikke kokken, så hvor han er fra interesserer meg midt i korsryggen eller litt lavere. Halebeinet? Hvor man er fra spiller kanskje ikke noen rolle med tanke på det faglige, for det er ikke alle normenn som kan lage kjøttkaker heller, men synes det skaper litt stemning da Noen liker mora, og andre liker dattera. Italiensk pizza skal være tynn, og det vi er vant med bikker vel nesten mer over til pai, eller amerikansk pizza som det kan kalles. Noen ganger vil jeg ha italiensk, og noen ganger Peppes. Synes det er flott at det er valgmuligheter der ute. Hva andre tiltrekkes av legger jeg meg ikke bort i, men for min egen del er det definitivt stringtruser og ikke boxere Merker jeg begynner å bli våryr Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Stringtruser i Son ? Tror Son kan bli loggført fremover. Bare det ikke Bent Stiansen som sprader rundt Ellers er Son et fint sted. Men for oss som har båt på Hvaler blir det feil retning. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Stringt tatt, Son er vel noe mer enn en jævla pizza. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Prisen i selve havnen er jo ikke grusomt billig men det koster jo det det koster og blir det for dyrt så er det jo bare å ligge på svai og jolle inn. Jeg synes den pizzarestauranten i kjelleren rett til venstre borti gata er verdt hele besøket de gangene vi seiler innom. Redigert 28.Mars.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Ekte italienere, vet helt sikkert hva de driver med. Har vært der en rekke ganger, gjerne litt utenom sesongen. Vi som bor rett oppi gata har det litt friere sånn sett. Pizzaen er like bra her som på torget i Sienna. Om enn litt høyere pris i Son. Redigert 28.Mars.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Er det vinmonopol i Son ? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Morsom? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Hmm hehe, nei - dette var bare et mayday relay fra fruen som jeg ukritisk delte med dere.... antar at svaret er nei... Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
GeirFrode Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Er det vinmonopol i Son ? Nærmeste pol er vel i Moss... Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Eller Vestby! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.