Jump to content

Det jobbes på spreng i Son

Julie III

Recommended Posts

Pizzaen i Son er håndlaget av italiener, stekt i vedovn. Den er dessuten vedlig god og koster bare 140 kroner - det er jaggu et røverkjøp. Koselig atmosfære også.

Nå er det en gang slik at noen tror at den originale pizza er den bleike 5 cm tykke deigklumpen av hvete som kommer ut av Grandiosakartongen. Den som blir laget i Son er den originale italienske varianten. Når jeg får en slik, sonsvarianten, bringer det minnene tilbake til da vi hadde familiesammenkomst på torget i Sienna. noen varme nattetimer. Tar man med seg halve slekta til Sienna med Ryan, så blir ikke regningen så innmari. Dog, rimeligere i Son. Pizza er som rødvin, noen vil heller ha hjemmebrent. Hulda har bodd i Son siden 1976, har ikke flyttet enda.

Pizzaen i Son er håndlaget av italiener, stekt i vedovn. Den er dessuten vedlig god og koster bare 140 kroner - det er jaggu et røverkjøp. Koselig atmosfære også.

Det høres bra ut, får vurdere det neste gang jeg er i Son :-)

Nå er det slik med Son at det er under en time fra hjemmehavna (Kambo). Det er den perfekte destinasjonen for en kort kveldstur med båten (starte turen kl 16:45, ferdig fortøyd i Son 18:15, ferdig med pizza'en kl 20:15, forlatt Son 20:45, ferdig fortøyd på kambo 22:00, siden barna forhåpentligvis allerede sover da kan man sove over i båten og ta toget til jobb/skole/barnehage neste morgen) ... men det er svært sjeldent vi gjør det, det blir litt for dyrt mtp havneavgifta. Jeg har ikke lyst til å kjøre bil til Son heller, men det er nok billigere.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Nå er det pizzaen jeg skal spise og ikke kokken, så hvor han er fra interesserer meg midt i korsryggen eller litt lavere. Ei 3mm tynn lefse med en dullion krydre kan være så utenlansk det bare vil for meg. Om det er slik med pizzapriser som det er med trusepriser at less is more, holder jeg meg helst med boxer og så kan dere andre kose dere med stringtruser i son.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Nå er det pizzaen jeg skal spise og ikke kokken, så hvor han er fra interesserer meg midt i korsryggen eller litt lavere.

Halebeinet? :wink: Hvor man er fra spiller kanskje ikke noen rolle med tanke på det faglige, for det er ikke alle normenn som kan lage kjøttkaker heller, men synes det skaper litt stemning da :smiley:

Noen liker mora, og andre liker dattera. Italiensk pizza skal være tynn, og det vi er vant med bikker vel nesten mer over til pai, eller amerikansk pizza som det kan kalles.

Noen ganger vil jeg ha italiensk, og noen ganger Peppes. Synes det er flott at det er valgmuligheter der ute.

Hva andre tiltrekkes av legger jeg meg ikke bort i, men for min egen del er det definitivt stringtruser og ikke boxere :wink::lol:

Merker jeg begynner å bli våryr :wink:

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...