Jump to content

Erfaringer med Marex Sun Cruiser 27 Bensin?

Pksp

Recommended Posts

Jeg har for det meste sett på dieselbåter, men har hørt at bensin ikke er så avskrekkende som det engang var. Hva vet jeg, jeg er amatør på området.

Uansett så er Marex Sun Cruiser en type båt jeg har forelsket meg i, denne har det jeg ønsker av en båt så jeg slipper utgifter på oppgraderinger. MEN V8 bensin.. Jeg kommer ikke til å kjøre i bånn øs, men heller cruise pent og rolig, med marsjfart på transport etapper. Syntes prisen er litt stiv, men vil gjerne høre innspill fra dere med erfaring fra både båttype og bensinmotorer.

Her er link til finn annonsen.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47207083&folderId=3698631

På forhånd takk :)

Har ingen erfaringer med båten, men ser for meg at den bruker en del bensin uansett hvordan du snur og vender på det. Når det er sagt så kommer det jo an på hvor mye båten skal brukes. Det kan fort spares inn i innkjøpspris i forhold til en tilsvarende med diesel om den ikke brukes så mye. Men så kommer jo den dagen den skal selges igjen også, den er sikkert ikke den mest lettsolgte. Dette er bare noen tanker rundt det, for og imot :)

God plass i disse båtene. Naboen har maken med diesel. Kommer jo helt an på hvordan man bruker båten. Hvor langt du kommer til og kjøre osv. Bruker nok en del mer kontra dieselmotorene som er vanlig i disse. Men til gjengjeld får du roligere gange. Slipper å lukte diesel. Billigere båt i innkjøp. Enklere vedlikehold. Billigere vedlikehold

Norske båter er best!

Jeg er jo ikke akkurat laget av penger, og ønsker en båt jeg kan feriere i langs svenskekysten. Båten har som sagt alt jeg ser etter i en båt, og jeg kjøper båt for å ha i mange år. Ikke bytte igjen med det samme. Regner selvsagt med at bensin brenner mer enn diesel, men siden denne har nok hk til å drive båten i 32knop, så ser jeg for meg at den ikke kan koste så ufattelig mye i marsfart?