Teerex Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Det budsjettet utjevnes jo relativt fort, jo mere man bruker båten. Et annet moment er rekkevidden, man kjører lengre og fyller sjeldnere. Viktig i grisgrendte strøk men kanskje ikke så relevant på østlandet. Redigert 20.Mars.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Draco24styling Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Reis å se på marexen du. Gi bud på 180 000 hvis du liker den. Eneste svaret du kan få er nei eller motbud. Husk å regne transport også. Båten er bred og trenger spesialtransport Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
DieselDahl Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Jeg har en Windy 9800 med to bensinmotorer, vekt: 4500kg. Forbruket ligger på nøyaktig 2,2 liter per nautisk mil for hvert år. Jeg har montert flow-meter for å sjekke forbruket real-time og forbrukskurven er helt flat fra 18-28knop, fra 10-18kn en det ca 10% høyere og under 10 går det gradvis mindre med mindre fart, på tomgang (~4kn) er flowen for lav til å måles nøyaktig. En ganske nøyaktig tommelfingerregel sier at med diesel får du halvert drivstoffkostnadene. For min del hadde det dyrere vedlikeholdet kostet mer enn besparelsen. En annen ting er når noe går i stykker på en diesel..... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Ja ca dobbelt kostnad ved bensinpumpen og 1/3 kostnad elr mindre med alt annet. Men du skal heller tenke meir på det praktiske mht å fylle tanken. Diesel får man snart i hver en havn, bensin derimot kan være vanskelig å få fyllt rundt om uten å måtte bære i kanner. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Jeg vil også nevne at dreimoment i en diesel motor er ganske mye høyere enn i en bensinmotor da. De gangene jeg har feriert med noen som har bensinmotor, sliter de jo hver gang de har fylt tanken samt ferielastet båt til å holde en passe fart. Om jeg har 1 eller 6 personer ombord, drar dieselmotoren jeg har like godt. Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Takk for innspill og erfaringer, varmer en amatørs hjerte :) Jeg har kontaktet han med Marex`en og motor er trolig fra 84, men overhalt i 2010. Han er heller ikke villig til å rikke noe på pris (Mulig gå ned 15.000) Så jeg ser litt etter andre alternativer også. Kommer nok helt sikkert enda en slik tråd som denne. Håper det ikke er til irritasjon for folket Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Lykke til. "Ny motor i 2010" hvem er det selgeren prøver å lure tro? Sånne selgere liker jeg ikke... Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pksp Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Ble litt skeptisk selv på dette glalaks. Er sikkert et forsøk på og få flere til å se annonsen. Ikke er han villig til å rikke på prisen heller. Da kunne den bare stå litt lenger sa han.. Men men, så en pen windy 8600 i går som jeg gjerne skulle ha sett på. Den stod som solgt i dag :( Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Men du skal heller tenke meir på det praktiske mht å fylle tanken. Diesel får man snart i hver en havn, bensin derimot kan være vanskelig å få fyllt rundt om uten å måtte bære i kanner. Dette er feil når det gjelder Oslofjorden, sørlandskysten og svenskekysten. Og hva er prisforskjellen på diesel og bensin i svenske havner? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Vet om en Scand Tropic (typen med midtstilt ror) med V8 penta og 290Dp drev som vurderes solgt, tror prisen ligger i området du jakter, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Dette er feil når det gjelder Oslofjorden, sørlandskysten og svenskekysten. men det er jo glimrende! I resten av landet er dette absolutt et tema tenke på Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Vet om en Scand Tropic (typen med midtstilt ror) med V8 penta og 290Dp drev som vurderes solgt, tror prisen ligger i området du jakter, Hvordan ser disse ut da? har du eventuelt link? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Den ligger ikke ute for salg. Men ligger noen nyere modeller på finn. Gjør et google søk. Så finner du maken Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Pksp Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Ser ikke dumt ut dette Draco24styling. Hva slags modell er det snakk om, og hva er prisområde? Befinner den seg i østfold? Send meg gjerne en PM om saken :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.