Reppen Startet 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2014 Jeg har nettopp kjøpt en Tohatsu 3.5 B2 og prøvde den i dag i ett vannkar. Motoren går fint men syns det kom lite vann ut av kjølevannslangen. Har sjekket impelleren og den så og kjentes fin ut. Prøvde å blåse trykkluft gjennom kjølesystemet og det virket som det var liten gjennomstrømning. Har denne motoren termostat som stenger for, eller er det avleiringer som er problemet? Takknemlig for svar!! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Det at det er lite trykk på kontrollstrålen, trenger ikke bety at motoren får dårlig kjøling. Prøv å stake opp dysa/slangen med en tynn streng. Det viktigste spørsmålet er om motoren blir for varm, men for å finne ut det må du nok la den gå med litt turtall og normal belastning. Motorblokka skal ikke bli varmere enn at du så vidt klarer å holde hånda på utsiden av sylinderveggen. Det er riktig som du antyder, at termostaten har innvirkning også på kontrollstrålen på enkelte motorer. Jeg kjenner ikke denne motoren, og vet ikke om det er slik her. Sitér dette innlegget Link to post
Reppen Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Takk for tipset. Du har nok rett i at kjølingen er ok. Tok av slangen og staket opp hullet som nesten var tett. Fant en plugg på undersiden av blokka som jeg tok ut og det viste at kjølingen er utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.