Joakimpetersen Startet 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2014 Heisann, eg he sånn ein 17 fots shakespeare, fikk nettopp bygget ny 350 motor til den, som den gamle 305'en som sprakk får eg ett vanvittig turtall, er ett vp 280 drev å skal være mellom 270-280 hk, nå har jeg en propell som d står 3'14 8'19 på uten att d seie meg så mye.. men sko hatt ett par råd med kå stor propell eg kan ha, trenge ikje ver heilt nøyaktig selfølgelig, men nå skyde an seg fram me den lille propellen, usikker på kå mye turtall eg får, telleren går bare til 6000 å d tege ikje mange sekund, så e veldig vanskelig å få beregnt rett, så må bare få lånt ein ekko plass sånn eg he noe mer rett å gå ut fra sånn eg kan kjøpe rett?? Kommentar fra moderator: Sjekk etikette, dialekt/SMS språk bør ikke brukes på internettforum. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Tror ikkje du får mer enn 21" stigning til VP 280? Er vel ikkje det mest ettertrakta drevet når det gjelder og kjøre fort....? Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 21" er vel størrelsen på propellen, altså er den 10,5" fra senter til tuppen av propell bladet, trodde stigning var hvor mye bladet var vridd, mulig eg tar feil, bare syns jeg leste det en gang, å att mer eller mindre vridning senket turtallet, har ikke så mye greie på det egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Gikk jo styggfort med 17 å den gamle motoren forresten, men er litt slitsomt for motoren i lengden med sånn ett turtall, så sko fått ennå mer fart å mindre turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 21" stigning er ikkje d samme som diameter. Det er antall tommer fremdrift pr omdreining om du ikkje regner med slip. Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Aha, ja då må eg nok bare få winrace t å tilpasse så d blir så godt som mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.