HulkHaugen Startet 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2014 (redigert) Har i alle år tøffet rundt i eldre snekker av tre og plast, men er lei av upålitelighet og delejakt. Prøver å lære meg litt om disse båtene nå, og har kikkert på Nidelv, Askeladden, Ibiza og Uttern ble.a. Trenger ikke noe fartsmonster, og vil heller ha en drivstoffgjerrig båt. Diesel? Vil også ha litt plasser, og syntes f.eks. at Nidelv 690 ser litt trang ut bak. Liker derfor denne Uttern D 68. Det gjør ikke noe at den er litt billigere også :) Men er det en grei pris? Er det noe jeg må passe på? Hvordan er vedlikeholdet? Og hvilke alternativer er der? Ser at den har litt lite utstyr... Redigert 21.Mars.2014 av HulkHaugen (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Worry II Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Ta en titt på GP700 Se også. Norskprodusert med diesel og aksling. Det er super kombinasjon ! Flere her inne med erfaringer om denne båten. Litt mere båt enn de fleste daycruisere.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) Utenbords gir enklere og billigere vedlikehold, men også høyere forbruk enn innenbords diesel.. Jeg foretrekker utenbords bensin da den støyer mindre enn diesel på lav fart.. Har du behov for plass innvendig? Mange dc har veldig trang Cabin. Jeg vurderte også uttern d66/68 da jeg kjøpte båt. Liker de godt. Spesielt uteplassen er fin! Jeg endte på skibsplast 655. Et greit kompromiss, og er så langt fornøyd! 685/690 er en del større og mer moderne, men dessverre for dur for meg. Redigert 21.Mars.2014 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
HulkHaugen Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Takker for feedback. Skal se på GP700. :) Ja, påhenger er vel mer praktisk, men er ikke helt det samme syntes jeg da. Tenkte på god uteplass, er ikke så ofte jeg sover i båten. Men takker, har litt mer å se på nå :) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.