Jump to content

Erfaringer med Starcraft 17" Daycruiser


Wakeboarder

Recommended Posts

Hei,

 

Er det noen som har kjennskap/erfaring med denne båten, LINK!

 

Fordeler/ulemper denne vs. Draco 1700?

 

Er på utkikk etter en båt til under 50 k som er egnet til vannsport, da særlig wakeboard.

Kriteriene er da at båten må være relativt sterk, og lage gode bølger etter seg.

Trenger ikke noen speedbåt, 30 - 35 knop holder i massevis.

Andre forslag?

 

På forhånd takk

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt fersk som båtkjøper, så her trenger jeg litt hjelp..

Hvordan kan man teste en slik motor for å se om den holder mål? Hva er det som er de vanligste feilene som oppstår? Tette kjølekanaler --> varmang osv??

 

Har skrud en del på bil, og har mange kompiser som er mekanikere, kan man ikke bare plukke ut et par gamle b20 motorer fra høggern og bruke som evt. delemotorer da? Er ikke disse mye av det samme?

 

Kan legge til at den vil bli brukt i ferskvann.

Link to post
Share on other sites

Hvis du skal ha igjen det samme for båten din når du selger den, eller kanskje mer, ville jeg valgt Draco 17 istedenfor. Draco er populære, solide og kjente båter, de holder seg godt i pris.

 

- Tror ikke det er noe problem å få fatt i B20 delemotorer.

 

- Draco 17 egner seg fint til vannsport.

Link to post
Share on other sites

Mitt tips er at du forsøker å styre unna båter med innebordsmotorer, for i din prisklasse er disse nokså gamle og de er forferdelig dyre å reparerere og å bytte ut.

 

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er vel ikke helt riktig??

Hvis det er AQ 130 (B-20) du sikter til her, så koster en overhalt motor et sted mellom 10 og 12 tusen. Hva slags påhenger får du for det?

 

mvh

 

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Da får du en elendig påhenger. Det var veldig billig for en overhalt motor? Hva er med i prisen?

 

Forøvrig var kommentaren generell og siktet mot AQ130 spesielt. Denne, og AQ170, representerer vel kanskje unntakene. Og glem ikke at det også finnes et drev, kanskje med powertrim.

 

GeirKS

Redigert av GeirKS (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det meste er overhalt for den prisen. Nye lager, ringer, ny kam med løftere, nye pakninger. Honing av sylindre, overhaling av topp etc.

 

En annen ting er at denne motoren er så lett å skru på selv, at selv den med flere enn to tommeltotter vil etter noe øvelse kunne gjøre meget av arbeidet selv.

 

I tillegg kommer eventuelt overhaling av forgassere ca. 2500, eventuelt ny manifold til ca. 3500,-

 

En total overhaling av drev med nye pakninger beløper seg på mellom 6 og 10000 ( i følge VP på forespørsel)

 

Så hvis du skal ha alt i hop gjennomgått og og overhalt snakker vi ca. 25000,- fortsatt er det vel langt igjen til en påhenger på rundt 100 hk.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Hvis du skal ha igjen det samme for båten din når du selger den, eller kanskje mer, ville jeg valgt Draco 17 istedenfor. Draco er populære, solide og kjente båter, de holder seg godt i pris.

 

- Tror ikke det er noe problem å få fatt i B20 delemotorer.

 

- Draco 17 egner seg fint til vannsport.

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett på draco 17, men jeg har ikke funnet noen like hel og pen som denne til tilsvarende pris.

Draco'ene kommer fort opp i over 50 k med henger.

Starcraften ble forøvrig solgt til en på gjøvik i går, gikk for 40k inkl henger.

Hvordan er Selco 18 mot en draco 17?

Slik som denne HER!

Link to post
Share on other sites

Draco har nok bedre status enn Selco, men om Draco er noe bedre er en annen sak :-) Jeg har hatt Selco 18 i flere år, og er meget fornøyd med den. Litt tung kanskje, men når alt var justert gikk den lett 30 knop.

 

35000 for en Selco er muligens litt i overkant.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet ca vekten av en draco 1700?

 

Har ringt på noen båter, og jeg har fått svar på vekt alt i fra 560 kg til 980 kg..

 

Er også interessert i å vite vekta på Selco 18 u/HT.

 

Trenger å vite dette for kjøp av henger..

Link to post
Share on other sites

Har en draco for hand som virker til å være bra. Har fått prutet den ned i 35000, noe som begynner å bli bruktbart. :smash:

Jeg vurderer nå å ta turen å se på denne.

Men, jeg er da altså en førstegangskjøper, og har relativt liten peiling på båt. :confused:

 

Hva er det jeg må se godt etter på disse båtene?

Jeg får med en kompis som er bilmekaniker, så det motormessige overlater jeg til han.

 

Håper å slippe å kjøpe katta i sekken! :headbang:

Link to post
Share on other sites

Har du link til annonse eller noen bilder av båten det dreier seg om?

 

Jeg vet ikke om noen spesielle svakheter med disse båtene, men sidevinduene pleier å måtte byttes hvis de ikke er det fra før. Ellers sjekk om skroget ser bra ut. De gule Draco 17 pleier å være en del falmet hvis de ikke er lakkert.

 

Draco er kjent for å være solide båter som holder seg godt i pris.

 

En venn av meg kjøpte en Draco 17 for 27000, pusset den skikkelig opp og solgte den for 60000.

Redigert av Anders (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du link til annonse eller noen bilder av båten det dreier seg om?

 

Jeg vet ikke om noen spesielle svakheter med disse båtene, men sidevinduene pleier å måtte byttes hvis de ikke er det fra før. Ellers sjekk om skroget ser bra ut. De gule Draco 17 pleier å være en del falmet hvis de ikke er lakkert.

 

Draco er kjent for å være solide båter som holder seg godt i pris.

 

En venn av meg kjøpte en Draco 17 for 27000, pusset den skikkelig opp og solgte den for 60000.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har litt lite lyst til å legge ut link til den draco'en, av en enkel grunn. Den starcraft'en som tråden startet med, ble solgt rett foran nesa mi høyst sannsynlig pga. at en eller annen fikk snusen i den i dette forumet! :nonod:

Pratet med selger og han nevnte at kjøper hadde kommet over båten på et forum på nettet...

Har en sterk mistanke om at det gjelder dette forumet. :headbang:

 

Den selco'en jeg la opp link til ble også "plutselig" solgt etter at jeg linket den opp her, men det tror jeg var tilfeldigheter. Rart for den har ligget til salg i et par måneder...

 

Er det vanskelig å se om en båt er ferkvannskjølt eller saltvannskjølt?

Selger hadde lite greie på båt, og var litt usikker på dette. Han hadde kjøpt den for et år siden for å bruke den som familie båt, men hadde aldri tid til å bruke den, så nå ville han kvitte seg med den.

På bildene ser båten meget velholdt ut. Det eneste selger hadde å utsette, var at vinduene i kalsjen var blitt dårlige, antagelig etter mange år i solsteiken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...