b0bla Startet 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2014 Har en Ibiza 19 Sport SE som er fra 1998. Den har alltid gått i verskvann, så den er aldri blitt bunnsmurt. Har dessverre ikke markert opp hvor vannlinjen går. Er derfor på jakt etter noen som har tilsvarende båt, og kan hjelpe meg litt. Jeg ønsker er at noen måler opp hvor langt det er fra fenderlista ned till vannlinja (loddrett) bakerst på siden + litt lengere frem. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Har ikke prøvd det selv, men hørt om følgende metode hvis du har tilgang til f.eks en flytebrygge og på en dag med helt stille vann: Ta et stykke isopor av passende tykkelse og legg inntil skroget og tegn opp en strek med tusjpenn som ligger plant på isoporbiten mens du flytter båten. Du vil da få en vannlinje som er akkurat så mye over vannspeilet som tykkelsen på isoporbiten er. En annen måte er å bare la båten ligge noen dager i sjøen og "naturen" vil fortelle deg hvor vannlinjen er. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jonas78 Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Tror jeg ville gått for en av Mouche sine ideer ja. Vannlinjen kan være forskjellig fra båt til båt mtp alt mulig utstyr man har i båten... Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.