Jump to content

Trevirke


Abyss

Recommended Posts

(Russisk) Lerk har gode egenskaper i maritimt miljø.

Tror den har lett for å bli innmari svart av sopp. Kanskje saltet i sjøvannet motvirker dette, men på terasser mv. er dette til tider plagsomt..

(Tør nesten ikke å fortelle at jeg idag var på Oslo Finerfabrikk og handlet.)

Hva er galt med de da Johan ? Fortell hva du kjøpte, og prisen davel ? ( eller tør du ikke for at du kjøpte teakfiner ? ) Isåfall er du blandt venner Johan, gjenta etter meg " Jeg er Johan, og har et teak-problem" i fin confession stil..... :rolleyes::lol:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Tror den har lett for å bli innmari svart av sopp. Kanskje saltet i sjøvannet motvirker dette, men på terasser mv. er  dette til tider plagsomt..

Hva er galt med de da Johan ? Fortell hva du kjøpte, og prisen davel ? ( eller tør du ikke for at du kjøpte teakfiner ? ) Isåfall er du blandt venner Johan, gjenta etter meg " Jeg er Johan, og har et teak-problem" i fin confession stil..... :rolleyes:  :lol:

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Oki da, jeg har et teakproblem :cryin:

 

Ble teak kryssfiner 4mm 2,40x1,22 til kr 327+mva

 

mvh johan

Link to post
Share on other sites

Tror den har lett for å bli innmari svart av sopp. Kanskje saltet i sjøvannet motvirker dette, men på terasser mv. er  dette til tider plagsomt..

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv laget div. ting i båten med sibirsk lerk og ikke merket noe problem med dette. Sopp eller andre ting har ikke plaget så langt.

Nå får vel det i båten mere stell enn terassen hjemme, derfor har leg lagt flis der. :wink:

Sibirsk lerk er jo spesiell, skal jo nesten ikke behandles og vil innta en gråaktig farge etterhvert.

Vårt rådhus her på Skjærhalden er jo kledd i sibirsk ler, likeså Kiwi butikken ved siden av (populært kalt verdens største hummerteine)

Må sees :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sammen plassen som Perlen allerede har nevnt http://www.billingstadtrelast.no

De har det meste på lager. Kan bli dårlig av å gå rundt å kikke i hyllene deres, men de er ikke spesielt billig.

 

Til deg Johan; Du er ikke alene om å ha et "teakproblem". Å tro at vi kan redde verden ved ikke å bruke litt teak i båtene våre blir å angripe problemet i gal ende mener jeg. Det blir som musa som pissa i havet. Det er til å grina av å se hvordan vår "drømmeved" blir brukt andre steder i verden. Det hender vi får ombord stories på paller snekra av teak og mahony. Stønner og må snu meg vekk når de blir sendt av igjen eller ødelagte brent i insineratoren.

Link to post
Share on other sites

Tror den har lett for å bli innmari svart av sopp. 

Ja, gjør den det? Sibirsk lerk er jo kjent for å være meget motstandsdyktig mot sopp, ihvertfall råtesopp. Nå skal det dog bemerkes at det er stor forskjell på yteved og kjerneved med hensyn til sibirsk lerk. Men jeg har inntrykk av at de leverandørene jeg har vært i kontakt med, angir at det er en meget høy andel med kjerneved i den lerken de leverer.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...