Zandra Startet 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2014 Båten er endelig på vannet men batteriet er flatt og må byttes. Men batteriet står under motorromsluken som har elektrisk åpning. Og luken lar seg ikke åpne med flatt batteri..... Er det noen som kjenner denne båttypen eller som av annen erfaring har gode råd???? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Vanligvis er det mulig å frikople løftemotoren. Var borti det på Bavaria en gang. Da måtte vi skru løs skruene der motoren var festet i dekselet (disse er gjennomgående så du kan vanligvis løsne de fra oversiden) også løfte dekselet manuelt (tungt) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Antagelig er det bare å skrote hele båten..... Seriøst: Sånne løsninger blir det bare mer og mer av på biler og båter, og det er ensbetydende med mer problemer og økte service/vedlikeholdutgifter. Hvor skal det ende? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Hm.... Kan det være mulig å koble strøm gjennom hovedstrømsbryteren? Hvor finner jeg i så fall minus? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Sjekk v sirings boks / koplingspunkt for minus. kople deg inn der. Adkomst til motorrommet er et must, strøm eller ei. Slike patenter skulle vært forbudt. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Må sjekke hvor siktingsboks er. I motorrom? I så fall finner jeg bare tynnere ledninger til brytere på dashbordet. Tåler de den strømmen som det flate batteriet spiser? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Har du tilgang på pluss kan du i værste fall koble minus til et uisolert punkt på drevet eller tenningen? Sitér dette innlegget Link to post
Aq 28 Ht Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Kan du ikke bare løfte luken opp for hånd? på min båt med to elektriske luker, så et ingen problem å løfte de opp for hånd, det kan selvfølgelig være et annet system på din båt som gjør at det ikke er mulig. Jeg trodde heller ikke det var mulig på min båt før jeg prøvde. Jeg har for øvrig fjernet hele det elektriske løfte greine da jeg ikke ser vitsen med å bruke strøm på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Om lukeløfterne er en rulleskue får du ikke løftet de. Normalt 2,5 kvadrat ledning på disse. Løsne deksel til bryter og koble en tynn ledning på strøm inn fra et løst batteri og alt fungerer. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Sunny33 Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 På Goldfish`en jeg hadde (21) , gikk det an å ta av hengslene (pinnen), da kunne jeg vippe opp fra akterkant, har du denne muligheten? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Hei, Jeg mener at det sitter en inseksjonsluke (ca 15cm i diameter) på motorkassen. Hvis du skrur op denne og lyser in kan du se og løsne bolten til løftestangen. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Takk for forslag. Jeg får forske i kveld! Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Trist sak for deg og de det gjelder,at det finnes "ingeniører" som klarer å koke sammen noe så hjernedødt som dette. Som nevnt burde vært forbudt....å være så dum. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Jøss og kors! Disse båtene må være konstruert med hekken mot brygga og kontinuerlig landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Det er vel nesten å garantere at det finnes en løsning på dette, produsenten jobber på sine båter stadig, og har sikkert enten kontaktpunkter for strøm eller en måte å løse ut løftingen på, det er jo ikke slik at de finner frem vinkelsliperen hver gang en båt går tom for strøm. Det må da være rimelig rett frem å ringe Arctic Blue på 22 12 26 00 eller sende de en e-post på info@arctic-blue.no, så får man sikkert svar på dette i løpet av minutter i stedet for å koble strøm i drev, dashboard, dassen eller hvor det måtte være, eller hale og dra i motorluken i timesvis før man finner ut av det ? Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Samme med biler, produsentene har forutsett at vaieren som åpner panseret kan ryke. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Takk Adeneo Jeg har akkurat kjøpt båten og trodde de var konkurs. Jeg ringer i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Får du ikke ladet batteriet litt, innenfra? Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Shiny Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Tar vel knappe 5 min om du følger rådet lenger oppe. Bare å skru av deksel som bryter står i. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
stig arve Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 https://www.grene.com/shop/action/product_16000_-16_-292_-88922500__-2428_Kabel+til+sigarettenner+CTEK http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilelektrisk/batteriladere/ekstrakabel-til-cteks-batterilader/ https://www.jula.no/starthjelp-12v-608101 http://www.jula.no/starthjelp-kabel-12v-608100 kansje nåke av dette kan hjelpe deg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.