Dagsven Startet 25.Mars.2014 Del på Facebook Startet 25.Mars.2014 Hei. Skal skrape ned gammelt bunnstoff på en Nordkapp 620 noblesse. Har prøvd å finne bilder av båter med rødt bunnstoff men det er det lite av? Er det noen grunn, eller syntes ikke folk det ser bra ut? Racing rødt bunnstoff på en Nordkapp bør jo se lekkert ut? Stripa til Nordkapp er jo også rød. Kommentarer? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Jeg hadde også gått for rødt, men vannlinjemarlerkngen er allerede rød, så da blir det blått under. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43666917&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Hadde rødt bunnstoff på den forrige båte, en Klipper 17 fot. Båten var gul og rødt bunnstoff passet bra Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 (redigert) neis er vel fordi blått har totalt dominert markedet både på kalesje og skrog og da kan ikkje bunnstoffet være rødt. Sjøl forumet her er jo blått.. Redigert 25.Mars.2014 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Svart bunnstoff er jo også mye brukt, særlig på nyere båter som har mye svart/grått i kalesjestoff, puter skrogfarge etc, i tillegg så skal det liksom harmonere med svart/grå motorer,så som Mercury, Suzuki, Yamaha, osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Dagsven Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Svart eller blått blir ikke tema for meg. Da beholder jeg det hvite som ligger på. Båten er hvit, med rød stripe og blå skrift. Puter og kalesje er blå. Motor er hvit med rød stripe og svart skrift. Evinrude 200 hk E-tec Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 (redigert) Rødt kan være veldig fint på noen båter. Selv har jeg svart men greide ikke å dy meg nå i kveld, så jeg malte thrusterpropellene i rødt bare så det skal se fint ut i tunnelene, lol ;-) Redigert 25.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ask Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Hei Det er fordi mange folk vel fargen dei likar best, i staden for å velja fargen som synest best i ein naudsituasjon. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Rødt kan være veldig fint på noen båter. Selv har jeg svart men greide ikke å dy meg nå i kveld, så jeg malte thrusterpropellene i rødt bare så det skal se fint ut i tunnelene... Knalltøfft, Sap ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Gjett hvem som skal ha gullfarga baugpropell og flaps i år ? :-) (beklager trådstarter, for avsporing) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Rødt kan være veldig fint på noen båter. Selv har jeg svart men greide ikke å dy meg nå i kveld, så jeg malte thrusterpropellene i rødt bare så det skal se fint ut i tunnelene, lol ;-) He, he.... Kjempetøft ! Så kuult at jeg kunne tenke meg å gjøre det selv. Har du brukt rødt bunnstoff eller er det noe annet lurium ? Brukte for øvrig Jotuns grå drevspray på mine i fjor vår og det fantes ikke ett eneste rur på de da jeg tok opp skuta i høst. Året før var de ubehandlet og jeg hadde 3 timers jobb med å få de rene for rur. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Hehe. Må pynte litt for fiskene og for meg selv de 5 minuttene den henger i krana, hehe. Brukte helt vanlig rød Jotun Non Stop og liten pensel. Brukte vel 2% av boksen, så har for noen år fremover ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
pernod Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 jeg har rødt.... Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Jeg leste i en test at svart bunnstoff fungerer best og hvitt bunnstoff fungerer dårligst. Av en eller annen grunn foretrekker skjell og rur lyse flater. Det var stor forskjell bare fra svart til blått. Jeg har forøvrig blått bunnstoff på gul båt. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Big Horn Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 neis er vel fordi blått har totalt dominert markedet både på kalesje og skrog og da kan ikkje bunnstoffet være rødt. Sjøl forumet her er jo blått.. Det er godt at visse elementer forblir blå uten å blande for mye rødt og grønt i det spør du meg..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.