Mortenmustang Startet 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2014 Hei Lurte på noen ting som jeg håper dere båt unikumer kan svar på :-) Jeg har tilgang til et Børebas 24 skrog. det er hel båt med overbygg nå. Er det mulig å gjøre dette til en mer sjark lignende båt? Tanken er å finne frem motorsagen å fjerne hele huset og rekken. sveise nytt i aluminium med et 2 manns førerhus i front. I tilleg til å sveise ny rekke så skal det sveises sammen med ny dørk. Men spørsmålet er om det er mulig å senke motor og heve dørken så det ikke blir en stor kasse i midten av båten. Er jo arbeids plass jeg vil ha. Henger inner delen av båten sammen med ytter, er spantene festet i hverandre, om det er, hva skjer om man fjerne inner dekket? Har ikke vert å sett på båten enda, da jeg er på jobb. så tenkte jeg skulle høre med noen gamle sjø ulker :-) Legger med t fiktivt bilde av skrog hva jeg mener. Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Dobbelt skrog fra vannlinje til fenderlist. Tror nok du må lage dekket like høyt som motorkassen slik det er på Mørebas 9400 combi med selvlensende dekk. Overbygg er skrudd fast i skrog. Spantene er ikke fast i dekket. Mener det skal la seg gjøre å ta løs akterdekk og heve det for de som gidder det :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Tror det er lite å hente på senking av motor.. er ganske trangt nedi der.. men har en volvo penta nedi der så kanskje forskjell med hvilken type motor :) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenmustang Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Men blir ikke avstanden til vannet veldig høyt om man hever det like høyt som motorkassen? da blir vel båten generelt alt for høy i forhold til at den kan bli topp tung? og langt ned til vannet? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Enig. Da ville jeg heller ha beholdt høy motorkasse og bruke den til arbeidsbord. Arbeidsplassen trenger du jo langs rekka, ikke midt på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Con Firm Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Må si meg enig i index. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Mørebas 9400 combi er samme skroget bare lengre. Der er dekket like høyt som motorkassen. Å rekka rundt bake høyere. Motorkassen på 8400 er ca 25 cm høyere en dekket. Skal en ha selvlensende er det vel lurt å være litt over vannlinja me hensyn til last å slikt.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Så da blir det jo bare 25cm lengre ned til vannet :) burde jo gå bra det:) tviler på den blir no topptung såfremst du ikke lager ett alvorlig hus framme:) mørebas er generelt litt lave båter.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.