bjoris Startet 1.April.2005 Del på Facebook Startet 1.April.2005 Hva er det som skjer? Det kan ikke være solgt så mange av disse båtene at det er naturlig at det ligger 6 stk for salg samtidig... Helt utrolig! Er dette et bra produkt, det er ingen som har lagt ut erfaringer her såvidt jeg kan se! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bitteliten Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 (redigert) Mulig at det er denne som er årsaken? Nye Saga 315. Saga 29 Ht ble kåret til årets båt 2004 av MotorBoats Monthly. Saga 315 er testet i samme blad denne måneden, og den får ikke like god score som 29HT - først og fremst fordi den er mer trangbodd i og med at den har åpent akterdekk. Men dette er jo engelskmenn da- de har jo andre preferanser enn oss. De lager jo Sealine, Fairline, Sunseeker, Princess og sånn Redigert 1.April.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 (redigert) De lager jo Sealine, Fairline, Sunseeker, Princess og sånn Og det negative i så måte er .... ?? Merkene du nevner er de største beste eksponentene for moderne kunst i vår høyteknologiske verden ... det vi får lokalprodusert her hjemme er mer på nivå med "brukskunst" ... Just kidding. Redigert 1.April.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Og det negative i så måte er .... ?? Ikke stort. Bortsett fra at jeg synes at Princess FB båtene har for høyt plasserte sidevinduer slik at ungene på de fine teppene når man kjører i dårlig vær. Og Sealine 29 hadde skuffende dårlig finnish. Men resten er "bærre lekkert" Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Hehe. Du skulle sett sidevinduene i Hangarskibet. Stå på tå! Men who cares, skipperen har utsyn så da går det vel bra ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 (redigert) Hehe. Du skulle sett sidevinduene i Hangarskibet. Stå på tå! Men who cares, skipperen har utsyn så da går det vel bra ... <{POST_SNAPBACK}> Kanskje du skulle ha selvlensende dørk i kabinen? Bare pass på å ha litt stor diameter på utløpende så glir pølsebitene lett ned når ungene Redigert 1.April.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Kanskje du skulle ha selvlensende dørk i kabinen? Bare pass på å ha litt stor diameter på utløpende så glir pølsebitene lett ned når ungene <{POST_SNAPBACK}> Nei, i helv.ede heller, får de den typen tendenser er det marsjordre, rakt på akterdekket med trynet utenbords. Ingen nåde. Skipper Worse kan være grusom og nådeløs, når omstendighetene tilsier det og rimeligere alternativer ikke antas å kunne fungere etter samme hensikt eller gi samme resultat, eller hvor behovet for en rask avgjørelse medfører at alminnelige hensyn til høvisk atferd kan tilsidesettes. På den annen side er de Worseiske chrapyler aquatiske av legning (to av tre har allerede gjeller) og de er i sitt rett element når det bølger litt. Så det er neppe noen fare. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jon-Kåre Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 (redigert) [quote=Skipper_Worse,01.04.05 23:07] Nei, i helv.ede heller, får de den typen tendenser er det marsjordre, rakt på akterdekket med trynet utenbords. Ingen nåde. Skipper Worse kan være grusom og nådeløs, når omstendighetene tilsier det og rimeligere alternativer ikke antas å kunne fungere etter samme hensikt eller gi samme resultat, eller hvor behovet for en rask avgjørelse medfører at alminnelige hensyn til høvisk atferd kan tilsidesettes. Da jeg var unge og ble sjøsyk var det streng beskjed om å holde kropp og hode innenfor rekkene, dette av sikkerhetsmessige årsaker. Spy i bøtta, på dekket eller la det være. Var været virkelig dårlig så var det å holde seg i lugaren med en bøtte. Nå var dette riktig nok i en sjark som min far drev fiske fra så det var ikke noe fine tepper og plys der men moralen må være at er været dårlig med mye bølger har ikke et barnehode noe over rekka å gjøre Redigert 2.April.2005 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Baltic Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 Mulig at det er denne som er årsaken? Nye Saga 315. Godt mulig! Ihvertfall en flott båt med bedre plass enn Saga 29. Mine to brødre i Lofoten har nettopp kjøpt en slik Saga 315 i lag. De bruker ikke båt så mye så derfor deler de på utgiftene og arbeidet. Ikke dumt. Jeg har allerede fått beskjed om at jeg har båt disponibel når jeg kommer til Lofoten Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 Snakket med en her i området som kjøpte en ny saga 29 i fjor. Han har nå solgt denne og kjøpt den nye 315. Årsaken var at han synes saga 29 var veldig "travel" å styre og var ikke fornøgd... Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 4.April.2005 Del på Facebook Svart 4.April.2005 eysteind Postet 02.04.05 15:36 Snakket med en her i området som kjøpte en ny saga 29 i fjor. Han har nå solgt denne og kjøpt den nye 315. Årsaken var at han synes saga 29 var veldig "travel" å styre og var ikke fornøgd... Noen må ha en unnskyldning å komme med når de bytter båt. Dette er den mest kursstabile halvplaner jeg har ført. Tror også at 29 og 315 har samme skrog, men annen avslutning bak i forb. med badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.April.2005 Del på Facebook Svart 4.April.2005 Hei. Litt af forklaringen er nok den nye erstatteren Saga 315, og en annen at det er produsrt/produseres mange av denne modellen. Se hva som ble skrevet i "Vi Båtägare" tidligere i år. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Heda Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Hei Noen kommentarer til ett gammelt innlegg, siden jeg har Saga 29 selv og har hørt om en del av 2004 kullet som har hatt trøbbel med styring, noe jobbing. Min Saga 29 var slik i konvoien fra Selje, noe jeg klagde på og feilen ble funnet til å være for lang eksoskappe akter. Denne ble kappet og behandlet, båten har gått som støpt siden, lange strekk på en rett snor uten å røre roret. Vedr. båten for øvrig burde kanskje Saga se på skroget til Viknes som med ett halvplanende skrog klarer fint 25 knop uten å " plane på kjølen". For de rolige turer på sjøen er båten helt topp for opptil 5 - 6 personer Heda Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 ............. Merkene du nevner er de største beste eksponentene for moderne kunst i vår høyteknologiske verden ...........Just kidding. <{POST_SNAPBACK}> Vel ... mener vel ar Riva, Ferretti gruppen, Mocchi, AZ, Maiora osv., ligger noen hakk fremforbi disse da ... muligens subjektivt, men Engelskmennene strever fremdeles opp mot Italienerene her.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Nei, italienerne, inklusive Azimut, er mere eksponenter for det vi kan kalle båtliv ets modernistiske kubisme. Men det estetiske uttrykket er jo genialt i sitt kompliserte enkelhet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
PanPan Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Vedr. båten for øvrig burde kanskje Saga se på skroget til Viknes som med ett halvplanende skrog klarer fint 25 knop uten å " plane på kjølen". For de rolige turer på sjøen er båten helt topp for opptil 5 - 6 personer <{POST_SNAPBACK}> Viknes 1030 greier fint 25 knop. Men Viknes 880 har vel mye samme fartsområdet som Saga 315, maks. ca. 23 knop, marsjfart en 18 - 20 knop. Kanskje trives Viknes 880 best i marsjfart 16 - 18 knop? Hvordan oppfører en Saga 29 seg i "kulingsjø"? Det er vel greit nok i og for seg å ha fartspotensiale rundt 25 knop, men den farten går man vel helst med hvor man er kjent? Man kan vel ikke navigere sikkert selv med plotter når man går så fort i ukjent innaskjærs-farvann? Det er jo noe som heter drivstoff-forbruk også. Så kanskje er 16 - 20 knop greit nok? Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Hvordan oppfører en Saga 29 seg i "kulingsjø"? <{POST_SNAPBACK}> Saga 29 oppfører seg utrolig bra i sjø, gikk nord over Stavfjorden i NV kuling. (Syd for Florø) Måtte opp i mellom 14 og 16 knop for å få en fin gange. Gikk jeg for sakte ble det mye opp og ned, med vann over baugen. Men som sagt, myk fin gange uten slag. Men mye sjøsprøyt ble det lell. Sitér dette innlegget Link to post
Heda Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Hei Typisk for Saga 29 i grov sjø er at kaster en del sjø over båten, den tar "kulingsjø" bra i fartsområdet 13 - 15 knop. Er helt enig at fartsområdet 16 - 18 er mer enn nok i de aller fleste tilfeller, hastigheter over 20 kan være ønskelig på lengre transportetapper i rent farvann. Heda Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.