Jump to content

Hvorfor stag mellom drev?


Pål`ern

Recommended Posts

De er der for å sikre at drevene er paralelle. Og de kan være der som sikkerhet for feilende styring og hjelp til styring. Om man vil ha ut all energi i samme retning så er det lurt. Det er som regel slik at båter som går fort har slike. Eller andre som er tunge, dvs skal ha ut/overføre mye energi.

 

De som ikke har mener vel at det er unødvendig...

Link to post

og på nyere installasjoner med joystick manøvrering vil det jo ikke funke særlig bra med stag :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Den 32'en hadde antagelig kad32 med DPE drev som har styrearmen på innsiden og paralellarmen sitter der i steden.

37'en har har D4 eller D6 med DPH som MA har.

 

Senere forsvant paralellarmen på DPH også når de fikk elektronisk styring hvor hvert drev har 2 stk egne sylindre og mulighet for joystick slik at drevene kan svinge hver for seg. Alt styrt elektronisk.

Mvh. SAP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...