Jump to content

Reprasjon under vannlinja trebåt


Muhammed

Recommended Posts

Jeg gikk glad og lykkelig en dag å små skrapet under vannlinja på båten, da dukket det opp noen stifter som var galvanisert. etter nermere undersøkelse fant jeg ut at det ikke var noen heft i deisse i det hele tatt. Dro ut alle sammen og fant ut at de hadde rustet helt bort alle sammen, i hullene etter stiften var det råte. Med litt pirking ble noen av hullene like store som en femtiøring. Råten må i allefall bort, til slutt ble det et stykke på ca 7x100 cm. Noen innspill hvordan dette bør repareres, jeg har begynt og er ikke sikker på hvodan dette villga, men det kan være interessant å få innspill

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2560/Bilde_1.jpg

Link to post
Share on other sites

Du kan jo sskifte hele bordet, en del av det eller lime inn et stykke som erstattning for det som er ødelagt med epoksy lim. Skaff deg boken/heftet Reprasjon og resturering av trebåter fra West System der er det noe som omhandler problemet ditt hvis jeg ikke husker feil

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...