Heatseeker Startet 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2014 Har en Dufour 365 og skal nå oppdatere med VP 3-blads foldepropell, og har funnet at 17x12 ser ut som riktig størrelse. Men hvilken retning ?? Fått motstridende opplysninger av to ulike forhandlere, og ønsker ikke gamble selv med 50% sjanse... Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Da er det vel en av disse 2 forhandlerne du bør holde deg langt unna. Såvidt jeg vet er alle Volvo's motorer og drev venstregående, d.v.s. anticlockwise sett aktenfra (looking forward, som det heter på utenlandsk) ved foroverdrift. Jeg forstår at båten ligger på sjøen siden du ikke kan se det. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Heatseeker Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Takk for svar! Ringstad i fredrikstad mente venstre, bastand, mens Holmen slipp (ab-marine) mente høyre, og sa de skiftet rundt år 2000. Flere som stemmer venstre så føles det litt bedre. Jepp, ligger på vannet i leangbukta, men skal opp om en ukes tid :-) Sitér dette innlegget Link to post
Heatseeker Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Ingen som vet? tenkte å bestille i morgen. Ganske sikker på at akterenden trekker mot styrbord både ved bakking og pådrag fremover. googler og finner en artikkel som sier høyre; http://www.maritimstart.no/manoevrering.shtml og en annen venstre; http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/styring-med-style Mvh, Per R Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Det rimer ikke at den trekker hekken til samme side ved både forover og akterover. Trekker hekken mot styrbord når du går forover har du en "høyre" propell. Min erfaring er at Holmen har god greie på Volvo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.