Jump to content

Navtex - hvor ofte oppdateres værmeldingene..


TMS

Recommended Posts

Jeg har akkurat montert en Silva S15 VHF med Navtex antenne. Og venter i spenning på om det kommer noen værmeldinger snart. Til nå har jeg kun fått 2 meldinger, en test melding og en "waiting for report på 518Khz"

 

Jeg trodde at det skulle kommet opp de siste utsendte meldingene umidelbart ved oppkobling. Eller er det slik at meldingene kommer først ved neste utsendelse?

 

 

MVH

 

 

TMS

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Å nei.

 

Løp tilbake til butikken med den før det er for seint.

 

http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...38entry103738

 

Navtex sendes sjelden, 6 ganger i døgnet for Rogaland Radio sin del, og da sendes det fra forskjellige bakkestasjoner. Jeløya får du nok inn hos deg i alle fall.

 

01:50, 05:50, 09:50, 13:50, 17:50, 21:50 UTC

 

Geir

Link to post
Share on other sites

ooobs!

 

 

Jeg forstår nå at jeg burde ha sjekket ditt innlegg før jeg kjøpte radioen. Løpe tilbake til butikken.... lettere sagt enn gjordt. Kjøpte den via nettet av en butikk i England (for 369 pund - Vat + mva + frakt = ca 4.500,- NOK)

 

Enig i de fleste kommentarene dine mht. bruker grensesnitt, men mitt apparat viste seg ihvertfall å være i orden. Etterhvert ramlet det inn 28 meldinger, før jeg fikk satt opp begrensinger for å utelukke meldinger jeg ikke har behov for. Har sjekket nettsiden til Rogaland Radio og de opplyser at de sender melding kun to ganger pr døgn 0150 og 1550 UTC tror jeg det var..

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...