Pksp Startet 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2014 Jeg har søkt litt rundt og er helt amøbe på dette (altså fersking) Båten jeg kjøpte i går har sleipner baugproppel og engbo ankervinsj. Det er ikke trådløs fjernstyring til disse, noe jeg selvsagt ønsker og få ordnet meg. Såvidt jeg har forstått, så må jeg montere en radiomottaker på både baugproppel og ankervinsj. Fjernkontrollen kan da programmeres for å brukes på begge. Er det sånn at jeg trenger to av denne, (En til baugproppel og en til vinsj) http://www.maritim.no/fortoyning_2/vinsj-og-utstyr/ankervinsj-fjernkontroll/engbo-styringsenhet-radiomottaker-94-06 Og denne fjernkontrollen http://www.maritim.no/fortoyning_2/vinsj-og-utstyr/ankervinsj-fjernkontroll/engbo-tradlos-fjernkontroll-gra-4-bryter-bp-vinsj-2011- Leste et sted at nyere engbo vinsjer (nyere enn 07) har allerede radiomottaker innebygd? Hvordan kan jeg isåfall finne ut av dette? Er det slik at dette er av typen "plug & play, eller må det ekstra elektrojobbing til? (dvs kabelstrekk) Takker for alle svar om dette, litt nytt for meg og jeg vet det er mange erfarne folk her inne :) Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Hei Bare et kjapt tips: ser ut til at denne gjør samme nytten som det du linket til :http://www.ebay.com/itm/12Volt-or-24Volt-Wireless-Winch-Remote-Control-Handset-for-Winches-/171281553757?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27e12d195d&vxp=mtr Til en ganske annen pris. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Pksp Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Takk for tips, syns den så litt nisse ut bare (dårlig kvalitet) Og den var kun til vinsj så vidt jeg skjønte. Betaler heller litt ekstra, så får jeg kvalitet og noe som funker Er ikke sikkert den er kompatibel engang. Vil uansett ha begge på samme fjernkontroll Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Nettbåt har en som jeg har brukt i mange år. Ser billig ut men imponerende rekkevidde Nettbåt.no. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Du trenger ikke mer enn en transmitter. Ring Sleipner i Fredrikstad på mandag. Der får du alle den tekniske hjelp du trenger. De henviser til nærmeste forhandler. Enebolig er kjøpt opp av Sleipner. Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Du trenger ikke mer enn en transmitter. Ring Sleipner i Fredrikstad på mandag. Der får du alle den tekniske hjelp du trenger. De henviser til nærmeste forhandler. Engbo er kjøpt opp av Sleipner. Lykke til! Forbanna autokorrektur! Engbo skal det være! Ikke enebolig....... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
emilskj Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Takk for tips, syns den så litt nisse ut bare (dårlig kvalitet) Hehe, det har du helt sikkert rett i Ebay er jalla-himmelen for oss som liker å fikle litt selv og teste hva som går an å få til å fungere, på lavbudsjett. Glemmer vel av og til at det er en litt småsær interesse Redigert 28.Mars.2014 av emilskj (see edit history) Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Pksp Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Takk for innspill karer :) Skal sjekke tipsene deres på dette. Blir nok en kjapp telefon til Sleipner, men ikke før jeg har fått båten hjem. Ikke missforstå emilskj, liker ebay og jallaprodukter jeg altså Men akkurat dette vil jeg ha bunnsolid Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.