Jump to content

Gjøre om baugpropell og ankervinsj til trådløs fjernstyring?

Pksp

Recommended Posts

Jeg har søkt litt rundt og er helt amøbe på dette (altså fersking) Båten jeg kjøpte i går har sleipner baugproppel og engbo ankervinsj. Det er ikke trådløs fjernstyring til disse, noe jeg selvsagt ønsker og få ordnet meg.

Såvidt jeg har forstått, så må jeg montere en radiomottaker på både baugproppel og ankervinsj. Fjernkontrollen kan da programmeres for å brukes på begge.

Er det sånn at jeg trenger to av denne, (En til baugproppel og en til vinsj)

http://www.maritim.no/fortoyning_2/vinsj-og-utstyr/ankervinsj-fjernkontroll/engbo-styringsenhet-radiomottaker-94-06

Og denne fjernkontrollen

http://www.maritim.no/fortoyning_2/vinsj-og-utstyr/ankervinsj-fjernkontroll/engbo-tradlos-fjernkontroll-gra-4-bryter-bp-vinsj-2011-

Leste et sted at nyere engbo vinsjer (nyere enn 07) har allerede radiomottaker innebygd? Hvordan kan jeg isåfall finne ut av dette? Er det slik at dette er av typen "plug & play, eller må det ekstra elektrojobbing til? (dvs kabelstrekk)

Takker for alle svar om dette, litt nytt for meg og jeg vet det er mange erfarne folk her inne :)

Du trenger ikke mer enn en transmitter. Ring Sleipner i Fredrikstad på mandag. Der får du alle den tekniske hjelp du trenger. De henviser til nærmeste forhandler. Enebolig er kjøpt opp av Sleipner. Lykke til!

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Du trenger ikke mer enn en transmitter. Ring Sleipner i Fredrikstad på mandag. Der får du alle den tekniske hjelp du trenger. De henviser til nærmeste forhandler. Engbo er kjøpt opp av Sleipner. Lykke til!

Forbanna autokorrektur! Engbo skal det være! Ikke enebolig.......

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Takk for tips, syns den så litt nisse ut bare (dårlig kvalitet)

Hehe, det har du helt sikkert rett i :smiley: Ebay er jalla-himmelen for oss som liker å fikle litt selv og teste hva som går an å få til å fungere, på lavbudsjett. Glemmer vel av og til at det er en litt småsær interesse :blush:

Redigert av emilskj (see edit history)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...