Hpdam Startet 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2014 (redigert) Luftet mitt planlagte båtkjøp med en cummins motor her inne på forum. Kjente ikke til dette motormerket men mange her inne kunne bekrefte at dette er en god og solid motor. Når jeg nå fikk papirene på motor og båt viser det seg at det sitter en: Vetus Cummins CT4 3,9L ( 150HK TD ) Tror fortsatt at motoren er både solid og velholdt men hvor får jeg tak I deler til service og til eventuell reperasjoner? Er det noen her som kan hjelpe med litt info? Redigert 28.Mars.2014 av Hpdam (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Vetus deler får du hos Diesel og Elektroservice Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Hva er wetus og hva er Cummins Nyere motorer fra Cummins er satt sammen med mercruiser å det er en motor som mange leverer deler og utstyr til. Ren Cummins er det ikke noe problem å få deler til (Jeg hadde selv en V8 som var fra 1974 Den hadde Cummins oslo hele delelagert til) Om dette er Cummins motor med kjølere og varmeveksler samt gir fra Wetus så er det Nogva som kan hjelpe. Sjekka litt. Det er en industri motor fra cummins med marineutstyret fra wetus. Sikkert fin den men sjekk med Cummins oslo Redigert 28.Mars.2014 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Leverte Cummins Diesel V8 i 74? Det visste jeg ikke, var det en industrimotor av noe slag eller bil/båt? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Trophy Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 (redigert) Redigert 29.Mars.2014 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Vetus marine motorer er basert på motorer fra Deutz og Mitshubishi. ... står det når man googler.... Sjekk skilt med motornummer osv. Det står mest sannsynlig på venstre side foran Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
LuskeLudvig Svart 3.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2014 Kjøpte selv båt i sommer med samme motor. Cummins har vært mye brukt i fiskeflåten i Nordnorge opp gjennom årene. Det er steinknusere, sørg for olje og diesel, og litt stell så går motoren til dommedag. Diesel og elektro servise har deler til cummins. Dieselfilter vet jeg ikke, men <Donaldson> har uorginale oljefilter som passer (P558616).. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2014 Stemmer dette da? C motoren til Cummins kom aldri som en firer. Kun 8.3 l. sekser. Sitér dette innlegget Link to post
LuskeLudvig Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Det står nå visselig CT4 i manualen til motoren min. Den er 150 hk, 4 syl og 3.9 liter. Det er visstnok også en som heter 4BT med samme spesifikasjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.