Skuddet Startet 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2014 Hei, jeg er en båtamatør som håper på litt hjelp :) Er oppvokst med liten båt, og har en Hanto 24 nå (3. sesongen), men ønsker oss litt "mer" båt for 2014 sesongen. Syns Hantoen er en ok båt, men syns den er for liten, for saktegående og litt lite sjøsterk. Ønsker litt innspill på mine utvalgte, og forslag til flere kandidater. Har sett på finn en stund, og har sett meg ut disse: Den som passer best tror jeg er Joda 8100 (TC eller Family) men det ser ut at det er veldig få slike til salgs av en eller annen grunn) ellers: Scand Nordic eller kanskje Baltic Scand Adriatic (litt skeptisk til gammel båt med drev) Skarpnes 30 Ønsker/Krav er: Turbåt, brukes til både dagsturer og lengre turer med utgangspunkt Sandefjord Budsjett rundt 300-350 båtpenger 27-30 fot Grei å manøvrere (Kona bruker båten litt "alene" sammen med ukyndige venner) + for baugpropell Soveplass til 4+ (Kan godt ha akterkabin) Marsjfart minst 12+ knop Stor uteplass. Trenger egentlig ikke noen stor spiseplass inne (Her syns jeg Joda 8100 ser veldig bra ut) Brede dollbord eller egnet luke i front så vi kan få inn bikkja (type litt stor) forfra (Joda har stor luke) Bad med toalett (dusj er ikke viktig) Er handy og skrur selv, så er ikke redd for gammel båt Tror det var alt... Hvis noen har gode forslag, så kjør på! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Mange fine båter av de du ramser opp . Sjekk ut Agder 840 og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kire Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Ville satset på Skarpnes 30 eller en Scand Baltic. Tror du kan få en rimelig Baltic om du ringer tlf 900 95 400 trenger litt stell, men vil bli en bra båt. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Scand baltic tror jeg er mye båt, men det tror jeg forutsetter at en finner en som er 'riktig' i løsningene for deg. Disse begynner å bli gamle og manglende vedlikehold kan gjøre seg gjeldende. Dette gjelder vel de fleste av 80talls båtene. Agder 840 er også en båt jeg ville tatt med i søket. Skarpnes 30, Tresfjord 29ac, mye spennende... Mønøvrerbarheten blir god med baugpropell selv om en har akselbåt. Det kan jo uansett installeres om det mangler. Vi har nettopp kjøpt båt selv, riktignok i en lavere prisklasse. Tok med fruen på tur og 'prøvde' båtene. Seng, bysse, toalett++++ Det er rart hva man ser når man har med seg sin bedre halvdel på båtjakt. Vi endte opp med noe ganske annet enn det vi så etter. Edit: Her vi enige ser jeg! Redigert 28.Mars.2014 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Skarpnes 30 er en veldig våt båt. Ble bedre da de la til et par fot i baugen fra 28 fot, men tørr er den ikke. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Allegro27 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Sollux 850 er kanskje også et godt alternativ, to sovelugarer = 4 oppredde senger uten å re opp i salongen.. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Jeg har tidligere eid en Master820 som vi var veldig godt fornøyd med og som jeg tror kan være et bra alternativ her, men den bør ha som du ønsker baugpropell Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Madserazzi Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Kan varmt anbefale Nimbus 3000. De kommer i en del forskjellige utgaver. Med og uten drev, hardtop og akterkabin, og har da litt forskjellige navn. Bør ikke være mindre enn 200 Hk. Sitér dette innlegget Link to post
Skuddet Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Takk for svar har sett litt på forslagene, og tror jeg fortsatt heller mot disse: Personlig så syns jeg Balticen ser ut som en veldig kjekk båt, det samme med nordic, men den blir kanskje litt trang samt at pantryet gjerne helst kan være "ute" Hva må man forvente å betale for en grei Baltic? Litt vanskelig å bedømme når det ligger så få båter ute. Burde vel over 200hk får å få litt løft? Ser det ligger en til 400k på finn med stor nyere motor og gir noe jeg tror kan lønne seg selv om prisen kanskje er litt stiv?? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47353318&searchclickthrough=true Holde fortsatt også en sterk knapp på joda 8100, men det kommer jo "aldri" noen til salgs. Hva kan man forvente å måtte betale for en slik med "stor nok" motor? Kona syns ihvertfall den ser veldig fin ut, og har en del praktiske løsninger med bla stor luke i front og senger som kan ligge oppredd hele tiden. Skulle gjerne ha sett disse båtene "live", så hvis noen har en Joda 8100 eller Baltic/Nordic i Vestfold og kan by på en titt så hadde det vært topp! takk igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Hvis dere liker Joda 8100 ville jeg helt klart sett på Marex 32 Friendship, som etter min mening er en av de peneste snekkeformede båtene som har blitt produsert. Ligger en meget pen en ute på finn nå (men åpenbart lekkasjer i vinduene i akterkabin...). Litt dyrere enn de siste jeg har sett, men også mye penere og med ny motor. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47444254&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Philonica III Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 hei, vurderer du Baltic kan du like gjerne se på storebror som er 32 fot og heter Atlantic. Vår ligger i Holmestrand dersom du ønsker og titte. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Hvis du liker Scand, så må jo dette være mye båt for pengene! Lå ute i fjor også, så pruting er sikkert ikke umulig heller... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Cgundrosen42 Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jeg skal selge en bayliner 2850, en kjempe båt! Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Glemte linken... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47584954&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
MIMA IV Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Kanskje en grunn til at den ikke blir solgt Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 JODA 8100 er en flott hurtigående snekker som tåler mye motor. Den har ett undervannskrog som er beregnet for fart og med lite kjøl. I tillegg er den fin å se på og antageligvis dekker den deres behov. Alf Jensen er konstruktør for denne. Han har også konstruert Baltic en og en rekke andre modeller fra Scand og JODA ( egentlig de fleste) lykke til, finn deg en med minimum 120 hk. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Boddvar Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jeg hadde gått for en Skarpnes 30. Stor flott båt med akterkabin og god plass. Helt tilfeldig har jeg også en tilsalgs.... Bor i Drammen. Send PM om det er interessant Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
DieselDahl Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Hva med denne:http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=46800161 Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Du er ikke skeptisk til timetallet på motor, DieselDahl, samt den foreldede elektronikken? Synes den er priset minst 100 K for høyt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
DieselDahl Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jo, helt enig så jeg ville sagt at verdien av motor og elektronikk må settes til nærmere null. Det betyr ikke at det nødvendigvis må byttes med det samme og kanskje er det gjort mye med motor men den så ikke pen ut så jeg ville beregnet meg en nyoverhalt motor og gir samt ny plotter før jeg handlet, men resten av båten står ikke veldig tilbake for en ny tilsvarende. Ellers liker jeg konseptet i denne størrelsen båt. Ikke snekkefart og rulling, og ikke solsengbåt med "langt panser". Hehe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Enig. Fine båter. Undrer meg allikevel litt på prisingen. Det er kort opp til en Saga 29 2003/2004 modell, med både ny elektronikk og lite kjørt motor. Da tenker jeg på de som kom på finn.no forrige sesong. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
taunus Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Jeg har også en Skarpnes 30 tilsalgs snart. Den er ikke pakket ut enda, men etter påske. Skilsmisse er årsaken. Jeg ville vel helst beholdt båten, men mister begge........... Går det ann å leie ut båt på åremål? Redigert 2.April.2014 av taunus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Om du vurderer Joda 8100 med aktercabin pga. Barn, så bør du teste ut båten med å gå akterover til jolle og barn. Jeg synes den er rett og slett ubrukelig der. Lite plass og lite dolbord å gå på. Kan ikke sammenlignes med en Baltic eller Skarpnes 30 Det nevnes Nimbus 3000. Her eid en slik og er vel beste båten vi har hatt i den klassen Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Sjekk denne finncode'n her. Det er også en meget riktig båt! Finncode 47537632 Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Kan anbefale Scand nordic 27. Meget god i sjøen men bør ikke ha mindre en 200 hk. Lykke til med nytt båt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.