Skuddet Startet 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2014 Hei, jeg er en båtamatør som håper på litt hjelp :) Er oppvokst med liten båt, og har en Hanto 24 nå (3. sesongen), men ønsker oss litt "mer" båt for 2014 sesongen. Syns Hantoen er en ok båt, men syns den er for liten, for saktegående og litt lite sjøsterk. Ønsker litt innspill på mine utvalgte, og forslag til flere kandidater. Har sett på finn en stund, og har sett meg ut disse: Den som passer best tror jeg er Joda 8100 (TC eller Family) men det ser ut at det er veldig få slike til salgs av en eller annen grunn) ellers: Scand Nordic eller kanskje Baltic Scand Adriatic (litt skeptisk til gammel båt med drev) Skarpnes 30 Ønsker/Krav er: Turbåt, brukes til både dagsturer og lengre turer med utgangspunkt Sandefjord Budsjett rundt 300-350 båtpenger 27-30 fot Grei å manøvrere (Kona bruker båten litt "alene" sammen med ukyndige venner) + for baugpropell Soveplass til 4+ (Kan godt ha akterkabin) Marsjfart minst 12+ knop Stor uteplass. Trenger egentlig ikke noen stor spiseplass inne (Her syns jeg Joda 8100 ser veldig bra ut) Brede dollbord eller egnet luke i front så vi kan få inn bikkja (type litt stor) forfra (Joda har stor luke) Bad med toalett (dusj er ikke viktig) Er handy og skrur selv, så er ikke redd for gammel båt Tror det var alt... Hvis noen har gode forslag, så kjør på! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Mange fine båter av de du ramser opp . Sjekk ut Agder 840 og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kire Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Ville satset på Skarpnes 30 eller en Scand Baltic. Tror du kan få en rimelig Baltic om du ringer tlf 900 95 400 trenger litt stell, men vil bli en bra båt. Sitér dette innlegget Link to post