Torsen67 Startet 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2014 Tempmåleren går for raskt opp i temp. Det går så fort at tempen på motoren ikke har sjangs til å øke så fort. Kjøpt ny måler på Biltema. Men har hørt jeg ikke kan sette på denne da giveren også må byttes? Motor er AQ-145. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Det er vel neppe instrumentet som er gåent, heller giveren som bør byttes. Du må jo se om feilen virkelig er reel eller om det bare er giver og kanskje måler. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Enig som regel giveren som tar kvelden. Det er en fordel i sjekke ut om en har VDO eller Analog instrumenter før en kjøper. ser at det følger med giver til Biltema Analog instrumenter. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mateco Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Hos Biltema får du kjøpt ny temperatursensor for en femtilapp! Nedenfor en tidligere tråd som omhandler to-polede sensorer for temperatur og trykk som du får handlet hos BT for en billig penge.. I denne tråden finner du også en kurve som viser karakteristikken til temperaturføleren https://baatplassen.no/i/topic/90070-biltema-med-2-pols-sensorer-for-oljetrykk-og-temp/ mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Ellers så har jeg vært borti en rekke tilfeller der det har ligget atmosfære rundt giveren. Særlig når det har vært en annen feil med kjølesystemet. Da reagerer giveren på en gassfase i kjølesystemet, og temperaturen spretter rett opp til maks i løpet av meget kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Takk for svar. Skal se om jeg finner rette giver til måleren jeg kjøpte på BT. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.