Sup3rn0va Startet 30.Mars.2014 Del på Facebook Startet 30.Mars.2014 Kjøpte denne til båten da den skulle sjøsettes, men da jeg sjøsatte båten ville ikke pumpa starte, det er noe som skiler den pga jeg kjenner at den starter men stopper med en gang, er det mulighet å skru den opp for å fikse den ? Er søndag så får ikke kjøpt en ny... Her er pumpa: http://marineshop.no/Elektrisk/Pumper/Lensepumpe/Elektrisk-lensepumpe/TBB-Lensepumpe-1100-GPH--106144-p0000067416 Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Har du en nivåvakt som starter og stopper pumpa basert på vannstand eller er pumpa koblet direkte på bryter? Symptomene kan høres ut som defekt nivåvakt. I så fall kan du forsøke å koble pumpen direkte på bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Sup3rn0va Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 (redigert) har på nivå vakt men prøvde direkte også, har tatt pompa ut nå å ser at det er hår/sen i impelleren, er det mulighet å åpne en slik pumpe uten å ødelegge den ? Redigert 30.Mars.2014 av Sup3rn0va (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Jada, du tar av nedre del (den blå), da kommer du til impelleren å kan gjøre den ren, ingen problem :-) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Hei Sup3rnOva Prøv å gjør impelleren ren for sen med en tynn neb tang, er du heldig så kan det være du greier å dra det ut. Disse pumpene er ikke nasa teknologi, så de tåler en støyt. Lykke til. larss Sitér dette innlegget Link to post
Sup3rn0va Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Nå er den ødelakt så får håpe båten holder seg flytende til i morgen så jeg får kjøpt en ny :) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Noen grunn til at du er redd den skal fylle seg med vann? Båten vi har har vel gått/stått i mange år med manuell lensepumper, men regner med jeg setter inn en i vårt eie. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Det er vel en trebåt som nettopp er satt på vann ? Ofte det renner inn i begynnelsen før det trutnet Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Du får ta en tur ned ikveld med godt gammeldags øsekar. Har du mye vekt i båten du midlertidig kan lempe på land kan dette også løfte båten litt og ha mindre innsig av vann. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Er det en trebåt, så forstår jeg veldig godt du trenger litt øsing, ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.