Jump to content

Er det stor forskjell på Basic og Premium hengerne til Brenderup?

larsen2000

Recommended Posts

Kommer litt an på hva den skal brukes til. 5min til og fra havna kan man fint ha en henger som holder akkuratt, men skal man kjøre et stykke eller dra med seg båten landet rundt på ferie vil en større henger være bedre å kjøre med og er greit å ha muligheten til å ha litt bensin og utstyr i båten uten å gå over kapasiteten til hengeren.

Jeg har en Basic henger, den som nå heter Basic1300. Denne har ikke vanntette lager og slikt, men jeg trenger heller ikke kjøre hengeren lenger ut i vannet enn at det dekker gummienpå dekket, så ikke så veldig stort problem igrunn.

Men, det som er litt irriterende, er at jeg gjerne ville hatt selvjusterende rulle bak, for når jeg tar opp båten, så vingler den veldig fra side til side før siderullene bak begynner å støtte båten. Dersom en skal ta båten opp mye alene, og ofte, kan det være noe å tenke på. For mitt opptak høst, og utsetting på våren, med hjelp, er ikke dette noe problem.

Min henger er stabil og fin å kjøre med, første turen min med hengeren var på 60 mil, og det var ingen problem.

TA

Så på brenderup basic da jeg kjøpte, men synes de ser så simple ut.. Så kjøpte heller en hss. Har hatt to stk nå og er førnøyd.

Tror det er flere og mykere ruller på premium. Også er de blå på premium og sort på basic..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

For langkjøring er Tredal best siden de har skikkelig fjæringssystem med spiralfjærer og støtdempere.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...