Jump to content

Maling for dørken

zainka

Recommended Posts

Hei

Har noen liter trestjerner gulvmaling stående etter vinterens inneprosjekter. Nå skal jeg fikse noen sprekker i dørken på min gamle båt. Båten er jo 40 år gammel, tror vi, og der som man naturlig setter fot ned i dørken når man går om bord har dørken begynt å sprekke opp. Det er også dårlig med støtte under dørken akkurat der (fjærer litt i dørken) så tanken er å skjær opp, lage støtte før jeg plaster på nytt.

Men... det var jo ikke det jeg skulle stille spørsmål om men hva jeg gør etterpå. Skal jo male dørken og har noen liter med trestjerner gulvmaling. Spørsmålet er ganske enkelt om dette egner seg i våte og salte miljøer eller hva annet jeg skal bruke,,,?

Vidar Vidnes

Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones.

William Shakespeare

Det er nok ein fordel med 2k maling, det er vel meir slitesterkt.

2K? Hvem selger det og hva er det. Har hørt det er noe de kaller epoxy maling som skal tåle en stein som faller på den... Kan det brukes? Jeg ser nå på gulvet inne som er malt med 3-stjerners (som er SÅÅÅ slitesterkt i flg. selger), allerede, etter at en rørlegger var på besøk, så er det flere merker og skraper i gulvet. Har nok slått fra meg trestjerneren til gulvet i allefall...

Redigert av zainka (see edit history)

Vidar Vidnes

Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones.

William Shakespeare

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...