Poff Startet 31.Mars.2014 Del på Facebook Startet 31.Mars.2014 Hei! Har kjøpt en Mercury Viking 10 Hk 2006(eller 2004)mod og har litt spørsmål ang denne. Hvor mye gir olje går det på den? Hvordan plugger skal jeg ha? Er disse tingene ok å kjøpe på Biltema? Noe mere jeg bør gjøre med denne(service) før jeg tar den i bruk? Går det an og hente ut strøm til lanterne på denne motoren?(evnt strøm til noe annet?) Motoren sitter på en River 290 XR Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Tror 2 Tuber girolje fra Biltema holder i massevis.. Pump inn i nedre hull til det tyter ut i det øvre hullet. Spray litt wd40 spray rundt omkring så holder nok det. Smør Evt smørenipler. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Janoho Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 (redigert) 2 tuber høres voldsomt ut på en så liten motor, regner med at 1 tube holder i massevis. pluggene kan du bare skru ut og ta med deg til butikken (står delenr på pluggen) , ikke kjøp noen av disse tingene på biltema. Ta deg en tur til nærmeste båtutstyrsbutikk i stedet (hvor bor du ?) Redigert 31.Mars.2014 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Bor i Ås i Akershus Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 1 tube gearolje holder, også Biltemas type, Deres outboardolje for 2takter er samme type som Statoils. Plugger som Biltema selger er orginale, enten det er NGK eller andre du bruker. Samme gjelder WD-40 - 5-56 Deres fettpresser og grease er også helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Angående å hente strøm ut av denne motoren for å få lanterner på båten da? Går det? Og evnt hvor henter jeg strøm? Eller er det noe annet folk gjør?. Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Jeg har en River 350 xr med mercury vinking 10/15 yil meg ligger det to ledninger løse som ikke er koblet til noe, trur det er de.Ring en forhandler så tror jeg du finner ut av det. men du må ikke koble strøm fra motorn rett til lanterne, da sprenges lampa (og strøm utakk?) Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 ok.... Hvordan plugger skal denne motoren ha? De gamle heter NGK BP8HS-15.........og fant ut på nettet at jeg skulle ha NGK BPZ8HS-15 Hva er forskjellen?....noen som vet ;-)? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 hei, her er forklaringen :-) https://www.ngk.com/glossary/8/spark-plug/C Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 Takk....skjønte ikke helt den Z jeg fant i en bruker manual....men samme det sikkert....Går for det som heter BP8HS-15 Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 ble med Z nesten 150 pr stk Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 150??? jeg betalte 55kr for en... Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 Jepp. Var sinnsykt dyre. Sikkert noe med z å gjøre. He he. Godt jeg kun skulle ha 2 :)) Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 Du kjøpte nok bp8hs-15 da. Dem kostet 60. Men fant ut at jeg skulle ha bpz8hs-15. Men samme det, sikkert greit å ha plugger som er anbefalt. Og gikk ikke konkurs av den grunn. He he Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 hehe ja, har du prøvdå sjekke dysa? skal sjekke det i dag tenkte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 Har ikke tenkt til å sjekke den. Skal først sjekke hvordan motoren går. Og skal det gjøres noe med gasseren. Så skal fagfolk ta seg av det ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 hehe ja, har du prøvdå sjekke dysa? skal sjekke det i dag tenkte jeg. Kanskje jeg blader dette med et annet emmne Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Poff Svart 1.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2014 har du problemer med at styre armen går innibåten når du prøver å svinge maks over til høyre? Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 hæ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.