Adland Startet 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2014 Har fjerna navneskiltet i hekken på min Nordwest - skiltet var av den tradisjonelle typen i teak, og etter eg kjøpte båten stemmer verken navn eller hjemsted. Har egentlig mest lyst til å ha utstansede/pålimt navn, men da har eg 6 hull i gelcoaten. Det finnes jo plastplugger som evt kan brukes, men usikker på om det er holdbart i lengden??? Ser ikkje for meg og begynne med noen permanent løsning med flikking av gelcoat nå i denne omgang... Det må uansett utføres av proffesjonelle.... Utseendemessig er det jo også viktig at det ser bra ut, men skal ikkje så mykje til å få det bedre enn det som viser no.. Båten er en NW 370 Coupe 2008 modell. Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Luka68 Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Hadde nok bare fylt de hullene med stålplast og litt gelcoat med en tynn pensel. Blir jo synlig Pga farge forskjellen. Men tett blir det. Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Har nok et litt større krav til finish på det om eg skal lappe gelcoaten .. :-) vann bettyr lite, havner bare inn i rommet til fendere/tauverk og renner ut igjen uansett..... Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
grawis Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 (redigert) Er nå ikke noen stor sak å legge på ny gelcoat slik at det ikke blir synlig at det har vært hull der. Skrap vekk gammel gelcoat på skrå rundt hullene, hiv på, puss ned. Dette er ikke noen stor jobb, vent til en kveld med opphold og varme, så har du det gjort på en time eller to, la herde par dager og ta nedpussinga. Om det er små nyanseforskjeller i gelcoatfarge kommer du fortsatt ikke til å legge merke til dem bortsett fra når du ser etter dem, men for å være sikker kan du jo la det nye navnet dekke over de gamle hullene, evt ved å legge på en stripe over og under navnet: _____________ M/S Omtrent slik Redigert 31.Mars.2014 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Gelcoatsparkel fås jo ferdig i div. farger tilpasset div. båtprodusenter så det finnes nok en som er i nærheten. Korrekt utført blir det nærmest usynlig etter vannsliping og polering. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.