Jump to content

Problemer med og starte opp Yanmar YSE12


joelle

Recommended Posts

Skulle starte opp motorn i min gammle båt igår og fikk meg litt av en overaskelse.

Den startet på første forsøk, men tok natta etter sirka 3 minutter. Det kom en god del hvit røk ut rett før den stoppet.

Er det noen som kan gi meg en hint om hva som kan ha skjedd?

Normalt så kommer det meget lite eksos ur motorn, og definitivt ikke noe hvit røk.

Min tanke er att det er kondens i tanken, siden hvit røk, er vann i eksosen i følge det jeg vill minnes att jeg har lest.

Alternativ to er vell att det er dritt i tanken som har tettet til filteret.

Tanken har ikke vart full i vinter.

 

Hva skall jeg gjøre for att få motorn igang igjen? trenger jeg att lufte motorn etter? (Etter att jeg har gjort det jeg nå håper att få tips om)

Link to post
Share on other sites

Vil tro dette er vann i dieselen,akkurat samme skjedde meg i fjor,startet fint som bare det men etter 5 min var det stopp..

 

Hadde rett og slett glemt å sjekke vannutskilleren,hadde jeg gjort det så hadde det ikke skjedd,så nå er det det første jeg ser etter...

 

Hadde aldri trodd det skulle bli så mye vann bare av at den stod med halvfull tank over vinteren,men der lærte ivertfall jeg en lekse..

 

Måtte ta opp dyser og tusenbeinet og få blåst det rent for vann,fikk bytta dieselfilter og lufta systemet,da startet den igjen etter mye om og men...En annen ting du kan sjekke er filteret i fødepumpa,der ligger det somregel mye dritt..

 

Lykke til

 

mvh

 

frank v.

Redigert av Frank v. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...