Jump to content

Holder det med Glomex RA111 VHF antenne på motorbåt?

Executive

Recommended Posts

Jeg har en lav bro å passere på veg inn i båthuset. Ingen av delene er kompatibelt med normal VHF antenne uten at den legges ned hver gang. Det hadde vært greit å slippe den prosedyren. Holder en Glomex RA111 gummipisk for fastmotntert VHF på en båt som brukes i fjorder og nært kysten?

Redigert av Executive (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

I trange fjorder trenger man en god antenne, bedre enn den du nevner. Med et antennefeste som det fra Glomex til rundt hundrelappen, kan det da ikke være så mye styr å legge ned antennen?

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg er klar over at det finnes fester som kan vippes. Men det hadde vært greit å slippe.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Hvor mye har du å gå på under den lave broen? Selv har jeg en Glomex RA109 som er en stålpisk. Den kan bøyes ganske mye ned dersom jeg skulle komme oppi en bro med den.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

30cm ca :blush:

Men om produktet ikke er å anbefale blir det nok en vippeanordning på vanlig antenne.

Enda mindre styr å legge ned med en annen variant av festet Lars H. viser til. Det som har en solid hendel på siden, for å låse festet - er å anbefale, da man får et bedre grep på den ig 1:4 tørn er nok. Sitter på en elendig linje nå, så får ikke søkt opp referanse.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...