Furu Startet 2.April.2014 Link til dette innlegget Startet 2.April.2014 Heisann. Netopp kjøpt en ny båt. Problemer med diesel varmeren ombord, er to sikringer koblet til 5 og 25 amper, begge er like hele uten irr. Vifta starter og går, lys i panelet er det også (801panel) selve varmeren blir ikke varm og pumpa går ikke.. Har tatt av pumpa i dag og koblet til 12 v den pumper ihvertfall. Den er stilt inn på 30 grader, masse diesel i slangene.. Trenger tips ! Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Eureka Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Har ikke noe umiddelbart tips, annet enn å kontrollere at den får nok strøm helt frem, med multimeter, samt å se til at dieselfilteret ikke er tett. Dessuten kan det være en stengekran til dieseltilførselen en plass, gjerne ved tanken. men er det du som ligger i Brosundet nå? -lå et smykke av en eldre trebåt der da jeg gikk forbi nettopp! Gratulerer med båtkjøp og velkommen til forumet! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Det hender at du må prøve å starte den tre fire fem ganger men siden du har testet pumpen, hører du at pumpen går? Det kan hende at tenneren må byttes, mulig at du da må kjøpe ny brenner. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Takk, ligger i brosundet ja, med en vifte ovn fra biltema ! Filteret til pumpa er ikkje tett, kom diesel ut når ej tok av pumpa for å teste den. Er to diesel tanker ombord begge ventilene er åpne.. Er ingen ventiler på diesel tilførsel etter dei. Rart hvis ikke der var strøm.. Ledningene til pumpa ser jo veldig fine ut.. Får kjøpe et multimeter da og sjå Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Det hender at du må prøve å starte den tre fire fem ganger men siden du har testet pumpen, hører du at pumpen går? Det kan hende at tenneren må byttes, mulig at du da må kjøpe ny brenner.Har startet den sikkert 7 ganger. Tenneren var netopp byttet av forrige eier da han trodde det var problemet.Pumpa går ikke nei, slår aldri inn... Redigert 2.April.2014 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
DieselDahl Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Sitter vel et kretskort inni der som ikke er fra i går.... Du får se hva du finner under dekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 inni boksen her ? Får stikke hjem og hente torx da.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Zach Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Er fødepumpa korrekt montert? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 http://www.seatronic.no/pdf/eber/Airtronic_D2_D4.pdf Side 13-27 Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Sjekk om du får fram feilkodar på displayet. Du finn manual på 801-displayet på nettet der det står korleis du skal gjere det, i tillegg til forklaring på feilkodane. Kan hende du får ei hjelp der, om du er heldig:-) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Sjekk om du får fram feilkodar på displayet. Du finn manual på 801-displayet på nettet der det står korleis du skal gjere det, i tillegg til forklaring på feilkodane. Kan hende du får ei hjelp der, om du er heldig:-) Har sjekket, det Ligger ingen feilkoder inne på minnet. Står bare F0.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Er fødepumpa korrekt montert? Ja det er den, står i ca 30 graders vinkel med trykksida opp.. Pumpa starter vel ikke før glødepluggen blir varm, kanskje det er noe der... Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
BOBO II Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Kan også være luft et eller annet sted. Har du sett etter om det kommer diesel ut av slangen ved koblingen inn på brennern. Se kobling 14 linken til Zach. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Furu Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Kan også være luft et eller annet sted. Har du sett etter om det kommer diesel ut av slangen ved koblingen inn på brennern. Se kobling 14 linken til Zach.Har sett etter, er en gjennomsiktig slange som går akkurat opp til brenneren siste 20cm. Er litt luft i den slangen ja.Men pumpa starter jo ikkje. Hører ikke den klikke lyden fra den. Sjølve Brenneren er iskald. Startet motor isted for å sjekke om det var strøm som manglet men det var det heller ikke. Redigert 2.April.2014 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
dude Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 er der ikke en overopphetingssikring man må trykke inn direkte på varmeren? som kan ha slått seg ut? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Har sett etter, er en gjennomsiktig slange som går akkurat opp til brenneren siste 20cm. Er litt luft i den slangen ja. Men pumpa starter jo ikkje. Hører ikke den klikke lyden fra den. Sjølve Brenneren er iskald. Startet motor isted for å sjekke om det var strøm som manglet men det var det heller ikke. Hvis det er antydning til luft vil ikke brenner starte. På min går heller ikke pumpen før all luft er borte fra systemet. Blås litt i slangen fra pumpsiden mens varmern går. Kansje du får inn noe diesel og at den tenner Redigert 2.April.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Brigg Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 På Eber D4 skal pumpa tikke selv om den ikke suger diesel. Lyden vil riktignok være litt annerledes før pumpa suger til seg dieselen. Om det er slik Furu skriver at pumpa ikke går, men at den starer når det kobles 12 V direkte på pumpa kan det være dårlig kontakt på ledningene fra varmeren til pumpa. Men da burde det kanskje kommet en feilmelding på displayet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jerognal Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 IKKE sett 12V direkte på andre steder enn kontakt i brenner. Vet at glødepluggenn går på 8V på noen og Kanskje også Pumpen gjør det? Om så kan du ha tatt rotta på pumpen om den ikke var gåen allerede. Min D3 i bobilen har iallefall 8V ut fra kretskort. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Trenger du nytt kretskort tror eg du skal sjekke priser her: http://sales.butlertechnik.com/ Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Eber D4 workshop manual Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
I.M.S. Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Etter bildene å dømme ser det ut til at det er en Wehrle styrenhet. Det har vært mye problemer med dette fabrikat slik at Eberspächer gikk over til Hella ca 2005/6 i disse varmere. Få kjørt en diagnose på denne før du kjøper ny. For øvrig tilsier bildene at du bør skaffe deg en installasjonsveiledning og gjennomgå monteringen av varmeren opp mot denne. Litt merkelig at du ikke får ut feilkoder på 801. Kontroller tilkoblingen av denne, generelt ledninger farge til farge. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Hvis det er antydning til luft vil ikke brenner starte. På min går heller ikke pumpen før all luft er borte fra systemet. Blås litt i slangen fra pumpsiden mens varmern går. Kansje du får inn noe diesel og at den tenner Det gikk ikke. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Eber D4 workshop manual har denne manualen, men har ingen feilkoder å gå ut i fra eller det fancy diagnoseverktøyet som blir brukt der Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 (redigert) Pumpen skal uansett tikke og gå, uavhengig av om det er luft i slangen eller ikke. At den ikke tikker i det hele tatt, vil jeg tro skyldes enten defekt dieselpumpe eller en underliggende feil i varmeren som hindrer oppstart. Før start gjennomfører den en selvtest, der alle komponenter må fungere før den går videre i oppstartsprosedyren. Jeg har flere ganger kjørt tanken tom for diesel. Da pumper varmeren luft til den slukner pga. drivstoffmangel. Etter å ha fylt tanken, er det bare å starte opp igjen. Som regel får man en feilstart før man får dieselen inn igjen til varmeren. Man vil høre at den tikker mye høyere enn normalt når den tørrkjøres. Redigert 3.April.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.