Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Etter bildene å dømme ser det ut til at det er en Wehrle styrenhet. Det har vært mye problemer med dette fabrikat slik at Eberspächer gikk over til Hella ca 2005/6 i disse varmere. Få kjørt en diagnose på denne før du kjøper ny. For øvrig tilsier bildene at du bør skaffe deg en installasjonsveiledning og gjennomgå monteringen av varmeren opp mot denne. Litt merkelig at du ikke får ut feilkoder på 801. Kontroller tilkoblingen av denne, generelt ledninger farge til farge. Bilde av merkeskiltet. Aner ikke om det er hella.. Har installasjons veiledningen, har kikket på den. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Pumpen skal uansett tikke og gå, uavhengig av om det er luft i slangen eller ikke. At den ikke tikker i det hele tatt, vil jeg tro skyldes enten defekt dieselpumpe eller en underliggende feil i varmeren som hindrer oppstart. Før start gjennomfører den en selvtest, der alle komponenter må fungere før den går videre i oppstartsprosedyren. Ja, har lest det om selvtest tidligere. Kan vel ikke koste all verden for en ny pumpe.. Skal undersøke nå Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Det koster nok en del... Nettbaat har mye reservedeler til Eber. Dieselpumpe. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
BOBO II Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 (redigert) http://www.ebay.com/itm/12V-REPLACEMENT-FUEL-PUMP-SUITABLE-FOR-MORE-EBERSPACHER-AND-WEBASTO-HEATERS-/221359278536?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item338a0a89c8&vxp=mtr Denne linken er til Ebay kinapumpe eller herhttp://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1311.R11.TR12.TRC2.A0.H3.Xebersp&_nkw=eberspacher+fuel+pump&_sacat=0&_from=R40 Redigert 3.April.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
I.M.S. Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Produsentnavnet står på styrenheten i varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Det første eg ville gjort var å sjekke alle ledninger fra ende til ende for brudd. På min D3 skiftet eg deler for masse pæng før eg fant brudd på en kabel inni en kabelstrømpe. Forbanna irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Har da kjøpt multimeter! Det går konstant en 12 - 8 v inn til diesel pumpa ved oppstart av varmeren. Har også vært i kontakt med en service mann, han ville ta med seg pumpe og varmer til sitt verksted.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Furu Svart 3.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 (redigert) Hjerne og display Redigert 3.April.2014 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 (redigert) Sjekk denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/106442-reparasjon-av-eberspaecher-d4/ Det ser ut til at du sitter med en gammel hjerne. Redigert 3.April.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
I.M.S. Svart 4.April.2014 Link til dette innlegget Svart 4.April.2014 Bildet viser en Wehrle styrenhet. Få tatt en diagnose på denne hos en Eberspächer forhandler med "blåboks" diagnoseutstyr. Har evt. en brukt en som er i orden hvis det har interesse. 90784056 Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 4.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2014 Bildet viser en Wehrle styrenhet. Få tatt en diagnose på denne hos en Eberspächer forhandler med "blåboks" diagnoseutstyr. Har evt. en brukt en som er i orden hvis det har interesse. 90784056 takk, men har allerede bestilt ny hjerne hos forhandler. Har fått den diagnosert i dag, Hjernen var gåen så verken gløding eller pumpe startet. Den ga heller ikkje noken feilkoder pga. Att hjerna var gåen. Pumpa var i orden visstnok. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Arild81 Svart 4.April.2014 Link til dette innlegget Svart 4.April.2014 Hva måtte du gi for en ny ecu? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 4.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2014 3750 ecu og 1700 for eventuell pumpe (moms inkl.) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Capt. Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Spent på hvordan det gikk med "gamle" varmeren min? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Hijacker denne litt. Nå har jeg også fått store startproblemer på eberen. Den går gjennom oppstartsprosedyre som normalt, men den tenner ikke. Den gjør to forsøk før den gir opp, hver gang. Det kommer masse grå røyk ut gjennom eksosrøret når den prøver å starte opp. Viftemotoren er nesten ny, glødegitteret ser OK ut, og pluggen fungerer. Det jeg stusser litt på er at det fort legger seg en stiv, gjennomsiktig hinne på pluggen. Har fjernet denne et par ganger uten at det hjelper. Vil tro denne hindrer dieselen i å ta fyr. Vurderer å ta ut hele brenneren og demontere den snart. Har noen tips til hva man bør åpne og rense for sot i en Eber D4? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
I.M.S. Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Sannsynlig mye avleiringer i brenn kammer. Dette fører til vanskelig start og mye hvit eksos. Du kan forsøke å skrape ut dette , men det er helsveiset og vanskelig å få helt rent. Det ligger også et gitter i periferien inne i brennkammeret som du ikke må skade. Har forsøkt mange metoder for å rense disse, men har i de fleste tilfeller endt opp med å skifte til nytt brenn kammer. Komplett delelager for D2/4 i Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Pokker. Det var ikke gode nyheter :-( Det er dette det er snakk om? http://webshop.nettbaat.no/products/eber-brennkammer-til-airtronic-d4 Redigert 11.April.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Brigg Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Sjekk at du har skikkelig spenning frem til varmeren før du gjør noen investeringer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
S/Y Emma Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Kontaktet Eberspächer, som også mistenkte brennkammeret for å være sotet igjen. Brenneren har gått ca 10.000 timer de siste årene (og sikkert en god del hos forrige eier), så det er vel på tide å skifte det.... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Furu Svart 11.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Spent på hvordan det gikk med "gamle" varmeren min? Heia! Har netopp fått montert den på plass, fungerer fint no. Brenner bra, fin eksos. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Festina_Lente Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Nå er det min tur. Nøyaktig samme problembilde som Steinsvik. Brennkammer skiftet for få år siden pga nedsoting. Vi kjører varmeren 1/2 time på slutten av hver økt for å brenne ut sot, likevel skjer dette. Fikk du ordnet varmeren din Steinsvik? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Venter på nytt brennkammer. Det var ikke på lager. Regner med å få det i løpet av uka :-) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
S/Y Emma Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Nå er det min tur. Nøyaktig samme problembilde som Steinsvik. Brennkammer skiftet for få år siden pga nedsoting. Vi kjører varmeren 1/2 time på slutten av hver økt for å brenne ut sot, likevel skjer dette. Fikk du ordnet varmeren din Steinsvik? Har nå fått fingeren ut og demontert/montert varmeren. Skiftet brennkammeret (og glødegitteret), og da startet den umiddelbart på første forsøk. Synes likevel det var merkelig, for det gamle brennkammeret var nesten helt rent. Ingen synlig sot. Og det etter mange tusen timers drift. Ut med gammelt brennkammer: Gammelt brennkammer. Forbausende rent: Inne i varmeveksleren: Nytt og gammelt: Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
TheChieF Svart 12.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2021 Har også problemer med å starte opp brenner. Har 801 kontrollpanel og den viser følgende feilkoder: F0 =0 F1 = 62 F2 = 52 Hva betyr de forskjellige kodene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.