Jump to content

Hvem selger 2,7kg gass flasker i Stavanger (små blå)

Erik

Recommended Posts

Båten min bruker 2,7kg gassflasker (De små blå). Dette har aldri vært problem å få tak i ute på tur, men her i Stavanger er det verre. Esso på Hundvåg har hatt, men det hadde de ikke nå. Har hatt en liten runde hos andre, men ingen av de hadde. Er det noen andre her som bruker slike og vet hvem som har her i distriktet ?

Ps : Haster, skal ut i morgen, så det står om Fredagskyllingen ...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Låner tråden litt....Min nyerverved franske dame har også plass til gassbeholder. Diameteren på "rommet" er ca 24cm. Dybden er ca 38cm. Er det disse blå som passer eller andre typer. Avhengig av å handle på Nordjæren.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Disse flaskene får du hos Knut Simonsen på Randaberg (på sletta ved det nye krysset)

Supert, da får jeg tak i sorten :thumbsup:

Men Randaberg er litt omvei, så hvis andre har andre tips mer sentrumsnært, så kom gjerne med dem.

Låner tråden litt....Min nyerverved franske dame har også plass til gassbeholder. Diameteren på "rommet" er ca 24cm. Dybden er ca 38cm. Er det disse blå som passer eller andre typer. Avhengig av å handle på Nordjæren.

Flaskene kan jeg tenke meg er ca 20 Cm i diameter, og noe lavere. Koblingen er med gjenger, til å skru ned på.

OBS...OBS....

Hvis det er av denne typen gassflasker:

bilde

Så vær oppmerksom på advarsel fra AGA

http://www.aga.no/international/web/lg/no/like35agano.nsf/0/5B917E1EB9FA4C9CC12578D8003A3240

Mer om dette i denne tråden:

https://baatplassen.no/i/topic/108014-faatt-med-dere-at-2-kg-propanflasker-fra-aga-kan-vcre-farlige/

Har selv 2 stk i båten som skal undersøkes!!

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Takker for tips, så det her på BP tidligere også (nylig..). BP Passer på, det liker vi :thumbsup::cheers:

En av de 2 tomme jeg byttet inn nå var merket 11. Ingen av de nye var det :saint:

Hvor mye betaler dere for bytte av disse rundt forbi ?

Betalte over 200 pr stk nå, og det er mer enn jeg betalte for 11 Kg før da jeg hadde campingvogn på fjellet. Noen år siden da...

En av de 2 tomme jeg byttet inn nå var merket 11. Ingen av de nye var det :saint:

Hvor mye betaler dere for bytte av disse rundt forbi ?

Betalte over 200 pr stk nå, og det er mer enn jeg betalte for 11 Kg før da jeg hadde campingvogn på fjellet. Noen år siden da...

Fra AGAS side:

"Flasken bør leveres til nærmeste AGA-forhandler snarest mulig. Den byttes kostnadsfritt i en annen, full og nykontrollert flaske........."

Om Maritim er AGA forhandler, så skulle du ha fått den ene beholderen byttet i en full, kostnadsfritt !?? :confused:

Eller er det noe jeg misforstår her ?

:confused:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...