kimern84 Startet 6.April.2014 Link til dette innlegget Startet 6.April.2014 hei. noen som har chippet en slik motor? Vet ikke koss propell jeg har men jeg har målt den til 20,1 Knop på en bra dag med gps da har jeg litt over 4000 omdreninger. Jeg bruker å gå 3600 omd , da ligger jeg 14/15/16knop vil jeg med 200hk kunne gå med 18 20 knop? Med bytte av propell. Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
Joda3300 Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 (redigert) Ikkje bruk chip. du kommer bare til å få feilkoder på railen med for høgt og for lavt trykk. Hart sett flere ganger at den går veldig bra i starten, men etterhvert blir det bare mer og mer feil og den går dårligere enn når du ikkje hadde chip. Anbefales på det Sterkeste å holde deg unna dette.. Du har forresten litt høgt turtall så ein litt større propell kan hjelpe deg. bør ikkje gå over 4000omdr. 38-3900 omdr bør den ligge på. men om den ligger på litt over 4000 omdr ved heilt tom båt så er det nokk riktig propell;) har du over 4000 omdr på vanlig lastet båt ville eg byttet propell Mvh Tom Erik Redigert 6.April.2014 av Joda3300 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 (redigert) "Chippet" er et passe gammelt uttrykk fra den tiden motorstyringscomputeren ikke kunne omprogrammeres direkte men det måtte loddes ut og inn chip'er. Men funker veldig bra når det utføres proffesjonelt. Min 2000 modell Jeep turbodiesel f.eks. måtte loddes om, men fra ca 2001 kunne den omprogrammeres direkte gjennom OBD II-porten. Såkalt Powerbox derimot bør man holde seg unna! Det er kanskje det Joda3300 tenker på i sin advarsel ? Les mere her http://norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1 D3 http://norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FVOLVO_PENTA_D3_D4_D6.html Redigert 6.April.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
kimern84 Svart 6.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Tenker ikke på powerbox nei, blir helt nytt program på hjernen.. men er det noen her med d3 som har jort dette? Håper på mangen svar. noen som vett hvor fort den går med 200hk vp d3? +- Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
Joda3300 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Du kan kanskje kjøpe ny software ja, men det koster vell rundt 30-40 båtlapper vist du ikkje får "triksa" det til med ein anna styreenhet:) Men det kalles vell ikkje å "chippe" motoren? det er jo ein oppgradering av softwaren som gjer at du får 190hk Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 (redigert) Norsk Motorkompani tar vel mellom 5 og 8 tusen for omprogrammering såvidt jeg husker. Flissundets software gir 195 hk http://www.flissundet.no/public.aspx?pageid=75922&plId=24562&g0=21804&g1=21822&pg=21832&p=42355 Redigert 7.April.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Joda3300 Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Men er dette software oppgradering som går på Bosch sine styreenheter? ? eller er det ein sånn tuning boks du kobler inn på railen og "manipulerer rail trykket" ? Uansett anbefale eg ikkje å trimma motoren til mer enn hva dem orginalt tar ut av marinemotorene. Volvo har nokk rekna litt på ka som går an å ta ut av dei i marine. Man ber jo om bråk meiner eg ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
kimern84 Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Det er software oppgradering på bosch sin styreenhet ja.. Noen som har en d3 200 hk i en joda? Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
powerpuff Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 (redigert) Ta kontakt med http://norskmotorkom...hp?name=MARINE1 De kan virkelig anbefales Da skal det være helt trygt å "trimme" din D3. HaddeD3- 160HP i min Stingray 250CS, men hvor mye du kan oppgradere til avhenger av årsmodell osv.... Du må ha serienummeret på motor, vekt på båt,propelldata,fart idag,max turtall idag med normal last, type og utveksling drev, samt endel andre opplysninger, så får du oppgitt hvor mye din motor kan oppgraderes, antagelig er 190HP software det maksimale du kan få. Redigert 8.April.2014 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Litt off topic, men for de som ikke har drev (eller om det finnes Konrad drev som takler så mye?) så er det imponerende tall for D6 her http://www.flissundet.no/public.aspx?pageid=75922&g0=21804&g1=21822&pg=21823&p=42346 510 hk og 1200 Nm burde dra snerken av kakaoen. Får de fleste andre rekkeseksere (og V8 diesel) til å virke litt puslete. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.