Catch22 Startet 7.April.2014 Link til dette innlegget Startet 7.April.2014 Hei, begynner å nærme meg tiden for priming og stoffing. Har bestemt meg for Seajet. Skal ha 1 tynt strøk 017, 4 strøk 117 og så selvpolerende. Lurer på om dere tror det holder med 1 liter 017 til et tynt strøk under vannlinjen på en Saga 27ac? De andre produktene kjøper jeg på den lokale båtsjappa, så der kan jeg bare levere tilbake boksene jeg ikke bruker. 017 blir fra nettbutikk, så jeg vil helst ikke kjøpe for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Hmm, det blir vel litt snaut. Stoffet båten idag med hempel selvpolerende. Brukt ca 2.3 Ltr med rulle uten å prøve å få det tynt. Båt 24 fots snekke Jeg lurer også litt på hvorfor du kjøper disse dyre flotte produktene ( og av forskjellig type) til en snekke. Holder jo fint med 1 stk selvpolerende bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Har hatt tidligere saga 27, brukte vel over 3 liter bunnstoff og det var både maritim, biltema og seajet, helte litt white sprite da de var litt tykke. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lars H. Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Har du hatt plastpest siden du først skal legge på Seajet 017? Normalt burde det være mer enn nok med 117. Og er det allererde Epoxyprimer fra før, dropper du 117 også og stoffer etter grundig rengjøring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catch22 Svart 7.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 Takker for svar. Skulle kanskje nevnt at jeg har skrapet og slipt vekk all gammel moro under vannlinjen, dvs noe selvpolerende, mye hardt og noe primer. Står igjen med ren, rubbet gelcoat. Skal derfor legge på ny 2-komp primer og bunnstoff. Gjøre jobben skikkelig nå, så blir det bare flekking med selvpolerende kommende sesonger. Lars, jeg har ikke plastpest, (skjønner at du spør når en leser på bruksområdene til 017) Har bare blitt fortalt at det kan være lurt å legge på 017 før 117 for optimal heft på gammelt skrog. Kanskje lurt å ta en telefon til importør for råd også. Sitér dette innlegget Link to post
rockmoen Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 (redigert) Feil post Redigert 8.April.2014 av rockmoen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.