Jump to content

Seajet 033 bunnstoff på ny Seajet 117 epoksyprimer, det krakelerer


Dagsven

Recommended Posts

Her https://baatplassen.no/i/topic/13161-groe/?hl=bunnstoff ser du resultatet da jeg forsøkte meg med SeaJet 034 for noen år siden. Kan ha blitt bedre med årene, men jeg tar ikke sjansen og holder meg til 031

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Ja, jeg husker den historien, men orker ikke å lese gjennom hele tråden. Seajet 034 var vel helt nytt det året? Kanskje de hadde produksjonsproblemer? Men uansett, jeg har nå i temmelig mange år holdt meg til Seajet 033 og opplever ikke en eneste rur på skroget noen høst. At andre typer bunnstoff kan være like bra, er sikkert korrekt. Men det har jeg ikke tenkt å teste ut. Jeg tar ikke, som du også sier sjansen på noe annet når jeg er 100% fornøyd med det jeg har valgt.Med Seajet 033 også på propellen, holder også den seg så godt som fri for rur, kun 10 - 20 rur. At Seajet 033 er dyrere enn Maritim sin (031) betyr lite når jeg bruke en snau 3/4 liters boks i året til kun flekking.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Det kan nok se ut som om Maritim sitt bunnstoff og Seajet 031 er samme produktet når man ser på HMS databladene. Man kan se stoffblanding under punkt 3. Det er ikke krav om nøyaktig deklarering av volumer her siden dette er "bedriftshemmeligheter", men det sier ganske mye når det gjelder å identifisere produktet opp mot "originalen". Ja, vi gjør dette mye med fugemasser og skum som selges under EMV av diverse firma slik at vi har en idè om hvem som er produsent.

Jeg ser at Sola Shipping deklarerer klorparafiner i sitt produkt, men dette er et stoff man ikke er pliktig å deklarere om konsentrasjonen i blandingen ligge under 1%,(noe den gjør).

Når det gjelder klorparafiner så er dette kjente ting for meg siden det samme forekommer i mange fugeskum.

 

Maritim selvpolerende bunnstoff

http://old.maritim.no/pdf/HMS%20Maritim/Maritim%20Selvpolerende%20Bunnstoff.pdf

Seajet 031

https://safeuse.essenticon.com/View_Doc.aspx/Seajet031Samurai.pdf?txtSDSLink=PBwg0zx1PrHtkXUQ1K23pYrRZj8nJaehLmLJCdvwyz8%3dqtXhnCeYw7GXBYaTOFoOdq2FiTkQLysCKVlARB4nPXg%3d

 

Til sammenligning er HMS databladet for Seajet 033 her:

https://safeuse.essenticon.com/View_Doc.aspx/Seajet033Shogun.pdf?txtSDSLink=FJp59hq1y558L6TO8%2fUq5uB62WDM6hj0EWhpuyM6IHk%3dqtXhnCeYw7GXBYaTOFoOdq2FiTkQLysCKVlARB4nPXg%3d

Om man ser på xylen så ser man andre verdier i denne blandingen.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...