Jump to content

Ønsker å se på en Saga 26 LS i nærheten av Bergen

stigaf

Recommended Posts

Vi skal kjøpe en større båt, og synes at Saga 26 LS ser ut som et godt alternativ. Men det ligger jo ikke mange (akkurat null i skrivende stund) ute til salgs, så vi har ennå ikke fått sett en slik "fra innsiden". Er det noen i Bergensområdet som har en slik, og som kunne tenke seg å la oss få kikke på den, slik at vi kan få et reelt inntrykk av størrelsen og plassutnyttelsen ombord?

Mvh Stig (47929301)

Null respons. La meg da spørre slik: Er det noen i Hordaland/Sogn og Fjordane som vurderer å selge en Saga 26 LS i løpet av denne sesongen? Eller i det minste noen som kan fortelle om båten egner seg for en liten familie som ikke skal bo ombord hele ferien, men bare dra på helgeturer/fisketurer?

Hei, var ikkje mykje respons du fekk her.

For å sei det med ein gang eg har ingen slik båt, men då vi var i markedet for ny bruktbåt to år tilbake såg vi på denne typen båt, dette er fine båter som vi likte svært godt og var passende for oss to. Men båten er smal men også då svært lettdriven, det som vart avgjerande for at vi ikkje valgte slik båt var prisen. Vi enda opp med ein Halco 29 som er ein solid båt og rimeleg, mykje båt for pengane. Håpar du får innspel som kan vere til meir hjelp. :thumbsup:

Hei, og takk for svar, "ut mot havet". Breidda på Sagaen er ein av grunnane til at vi er spesielt interesserte i den. Dette har igjen med storleiken på den båtplassen vi disponerer, og som vi har teikna ei langsiktig avtale for. Eg har sjølv tenkt på Halco, både 26 og 29-fotaren, men disse blir nok i breiaste laget for båsen vår. Sant å seie er vel også Sagaen med sine 275 i grenseland. Om nokon har gode tips om båtar (helst "kalesjefrie") med største breidde ca. 2,70m, og med nok komfort til at to vaksne og 1 (kanskje 2 frå neste år..) barn kan ha det greit ombord på 2-3 dagars turar, høyrer eg meir enn gjerne frå deg/dykk.

Hei. Jeg har tidligere hatt en Saga 26 LS i noen år, og vi var kjempefornøyd med båten. Sjøegenskapene var strålende og vi ferierte to voksne 3 uker i strekk alle år vi hadde den. Vår erfaring er at vi følte den var litt for liten alle veier, men hvis du allikevel skal ha en smal båt kan den være midt i blinken for deres bruk. Byggekvaliteten på Saga båtene er jo veldig bra, så hvis du finner et fint eksemplar så er dat bare å gi gass.

Redigert av marius (see edit history)

Se her ja. Takk, marius, dette var slik "inside information" som jeg var ute etter. Ved siden av 26 LS, som fortsatt ser moderne og linjelekker ut, er vel 25 LS også et godt alternativ? Jeg ser i alle fall at sjøegenskapene lovprises så det holder, likeså at den skal være svært lettmanøvrert i trange farvann (les: havner). Bredden er vel også den samme, mens prisen ligger et stykke under 26-foteren. Samtidig ser jeg også at disse går fort unna når det legges ut et eksemplar, så man kan vel risikere å havne i en budrunde for å få tak i en pent brukt en.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...