sologglede Startet 8.April.2014 Del på Facebook Startet 8.April.2014 Noen som vet om noen nett butikker som selger gassmasker til glassfiber støping.Har funnet en hel maske til 2500kr med filter, men vil gjerne ha noe under 2000kr.Må være A2 filter. Sitér dette innlegget Link to post
rockmoen Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Sjekk Jula: http://www.jula.no/halvmaske-906179 Løse A2 filter får du for 129 kr Sitér dette innlegget Link to post
sologglede Svart 8.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2014 Tusen takk rockmoen, fant det jeg trenger der.Må bare høre om de sender, hvis ikke må jeg kjøre en tur til Tromsø, å det er litt langt. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Vernemaske fra Maritim.no.....? http://www.maritim.no/batpuss/verneutstyr/vernemaske-proof-3m Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Lurer litt på den til jula. Har noen tilsvarende fra biltema og da jeg brukte den når jeg malte biltema gelcoat så syns jeg det luktet litt i overkant. Den gelcoaten var råsterk uansett, luktet langt utenfor garasjen Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 3M sin grisemaske er veldig fin. Bare pakk den forsiktig ut slik at posen den ligger i ikke revner. Når du ikke bruker den skal den ligge i tett pose. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Kjøpte for en del år siden Scott Friskluftmaske for ca 6-700kr u. filterboksen men med slange. Mente jeg kunne få med filterboksen også for rett under 2000kr. Det var med firmapris hos Tools. Mulig prisene ikke har endret seg så mye? Det er en veldig behagelig maske som gir en sval behagelig kjølende følelse i ansiktet. Istenden for en klam halvmaske. Jeg bruker oljefri trykkluft inn på maska nå. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Fortego Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 (redigert) Kjøpte for en del år siden Scott Friskluftmaske for ca 6-700kr u. filterboksen men med slange. Mente jeg kunne få med filterboksen også for rett under 2000kr. Det var med firmapris hos Tools. Mulig prisene ikke har endret seg så mye? Det er en veldig behagelig maske som gir en sval behagelig kjølende følelse i ansiktet. Istenden for en klam halvmaske. Jeg bruker oljefri trykkluft inn på maska nå. Begynner å bli en del år siden jeg betalte 4 eller 5 tusen pluss moms for denne pakken. Sjekket prisen nylig, og da lå den på rundt 15 tusen. Fikk litt bakoversveis av det, men slikt utstyr koster altså tett oppunder 15 tusen i dag... Men enig med deg. Utrolig deilig å ha skikkelig utstyr! Forøvrig har 3M en rimelig helmaske av passiv type: http://www.hmsbutikken.no/produkt/72297 Men skulle jeg brukt passiv maske ville jeg brukt halvmaske og vernebriller. Passiv helmaske kan bli rimelig klamt. Men husk å beskytte øynene. Kan fort sprute når man bruker aluminiumsrulle. Redigert 8.April.2014 av Fortego (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
taunus Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Nå begynner jeg å lure på hvor mye du skal støpe.. Jeg har jobbet på båtfabrikk i tolv år og aldri brukt noe annet en grisetryne til 3M . Men jeg støpte bare småting, som baugpropelltuneller og motorfester. Men til 1 times økter med pauser er en maske til 300 god nok. Skal du støpe 150 timer er det noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Jeg har også bare brukt enkle 3m masker og gjort det de siste 10 årene. Blir endel glassfiberarbeid og ikke merket noe trøbbel (....foreløpig ). Tror slipestøvet er minst like ille, men uansett er glassfiberarbeid noe dritt så hyppige pauser er uansett nødvendig Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Taunus og Kaftein har helt klart et poeng. Selv kunne jeg i perioder støpe 8 timer i strekk, spise, for deretter støpe i 8 timer til. Da er det kun overtrykk som gjelder. Men for en time eller to er halvmaske mer enn bra nok. Nå har jeg møtt folk som har jobbet med dette i 30 år uten å bruke noen ting også, men så bærer de også preg av dette... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Stikk innom ein eller anna industri og sjå om du kan smiske til deg ei brukt heilmaske, så koker du den og kjøper nye filter ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jan E. Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Begynner å bli en del år siden jeg betalte 4 eller 5 tusen pluss moms for denne pakken. Sjekket prisen nylig, og da lå den på rundt 15 tusen. Virkelig? Shit, da må jo han i butikken ha bommet ganske grovt når jeg betalte. Kjedelig for meg at jeg ikke tok meg råd til vifte/filterboksen samtidig Men med 1000kr på Ebay, og noen timer på plateverkstedet, så burde det jo være mulig å lage en vifteboks som tar vanlige 3M skrufiltere selv Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
sologglede Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2014 Mange gode svar, trur jeg går for en billigmaske siden det ikke er så mye støping igjen.Var å sjekket i byen hvor jeg bor (Alta), å der hadde de den engangs masken til 3M. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.