Jump to content

Gassmaske nettbutikk for glassfiber støping?

sologglede

Recommended Posts

Kjøpte for en del år siden Scott Friskluftmaske for ca 6-700kr u. filterboksen men med slange. Mente jeg kunne få med filterboksen også for rett under 2000kr. Det var med firmapris hos Tools. Mulig prisene ikke har endret seg så mye?

Det er en veldig behagelig maske som gir en sval behagelig kjølende følelse i ansiktet. Istenden for en klam halvmaske. Jeg bruker oljefri trykkluft inn på maska nå.

bilde

Jara Wynja

Kjøpte for en del år siden Scott Friskluftmaske for ca 6-700kr u. filterboksen men med slange. Mente jeg kunne få med filterboksen også for rett under 2000kr. Det var med firmapris hos Tools. Mulig prisene ikke har endret seg så mye?

Det er en veldig behagelig maske som gir en sval behagelig kjølende følelse i ansiktet. Istenden for en klam halvmaske. Jeg bruker oljefri trykkluft inn på maska nå.

bilde

Begynner å bli en del år siden jeg betalte 4 eller 5 tusen pluss moms for denne pakken. Sjekket prisen nylig, og da lå den på rundt 15 tusen. Fikk litt bakoversveis av det, men slikt utstyr koster altså tett oppunder 15 tusen i dag...

Men enig med deg. Utrolig deilig å ha skikkelig utstyr! :smiley:

Forøvrig har 3M en rimelig helmaske av passiv type:

http://www.hmsbutikken.no/produkt/72297

Men skulle jeg brukt passiv maske ville jeg brukt halvmaske og vernebriller. Passiv helmaske kan bli rimelig klamt. Men husk å beskytte øynene. Kan fort sprute når man bruker aluminiumsrulle.

Redigert av Fortego (see edit history)

Nå begynner jeg å lure på hvor mye du skal støpe.. Jeg har jobbet på båtfabrikk i tolv år og aldri brukt noe annet en grisetryne til 3M . Men jeg støpte bare småting, som baugpropelltuneller og motorfester. Men til 1 times økter med pauser er en maske til 300 god nok. Skal du støpe 150 timer er det noe helt annet.

Taunus og Kaftein har helt klart et poeng. Selv kunne jeg i perioder støpe 8 timer i strekk, spise, for deretter støpe i 8 timer til. Da er det kun overtrykk som gjelder.

Men for en time eller to er halvmaske mer enn bra nok.

Nå har jeg møtt folk som har jobbet med dette i 30 år uten å bruke noen ting også, men så bærer de også preg av dette... :wink:

Begynner å bli en del år siden jeg betalte 4 eller 5 tusen pluss moms for denne pakken. Sjekket prisen nylig, og da lå den på rundt 15 tusen.

Virkelig? Shit, da må jo han i butikken ha bommet ganske grovt når jeg betalte. Kjedelig for meg at jeg ikke tok meg råd til vifte/filterboksen samtidig :headbang:

Men med 1000kr på Ebay, og noen timer på plateverkstedet, så burde det jo være mulig å lage en vifteboks som tar vanlige 3M skrufiltere selv :thumbsup:

Jara Wynja

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...