Jump to content

Hvor mye plass trenger man ved tillegging i bås?


Andy

Recommended Posts

I bukta foran hytta vår anlegges det en ny båthavn. For meg ser det ut som om det er for trangt. Innerst er det 14 meter fra bredde til bredde, økende til 20-25 meter lenger ute. Det skal være båser med utliggere, som skal kunne ta båter opp til 22 fot. Da kan vel umulig 14 meter være nok som total bredde :confused:

Link to post
Share on other sites

Etter mine ca-mål er en 22 foter 6,60 meter lang. I tillegg til båtlengden så må en jo nødvendigvis ha noe plass for å komme ut av båsen også.

<{POST_SNAPBACK}>

Da er mitt spørsmål om 7 meter er nok plass til å manøvrere på. Dette er jo ikke mer enn selve båtlengden! Det skal jo kunne legges til/fra under forskjellige vindforhold...
Link to post
Share on other sites

Da er mitt spørsmål om 7 meter er nok plass til å manøvrere på. Dette er jo ikke mer enn selve båtlengden! Det skal jo kunne legges til/fra under forskjellige vindforhold...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Dette høres litt dårlig planlagt ut ja, tviler på at det blir helt forsvarlig.

tenk på f.eks snekker som man knapt kan styre når man bakker, må være ganske stø på hånda da.

I tillegg får man nok ikke mer enn 1 forsøk når man skal legge til, plutselig er man i fjellveggen.

Hva skal man gjøre hvis 2 båter skal passere hverandre, nei dette blir bare rot..

 

Med mindre de innerste plassene bare skal være til småbåter tror jeg det blir lovlig trangt.

Kanskje best å ta de opp med de ansvarlige, de har sikkert en (gjennomtenkt) plan for det hele.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

I bukta foran hytta vår anlegges det en ny båthavn............Da kan vel umulig 14 meter være nok som total bredde  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor er dette ?? har famile som driver med noe lignende på Sørlandet .. kan snakke med dem for å få målene, og tankene deres vedr størrelse osv......

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hvor er dette ??  har famile som driver med noe lignende på Sørlandet .. kan snakke med dem for å få målene, og tankene deres vedr størrelse osv......

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok samme stedet vi snakker om Divemaster :wink:

 

Nå skal det sies at de ikke er ferdige med mudringen ennå, så det kan jo være det skal lages større bredde. Hvis ikke blir det kjedelig for familiene som kjøper seg hyttetomt med båtplass der det kun er plass til joller...

Link to post
Share on other sites

Det er nok samme stedet vi snakker om Divemaster  :wink:

 

Nå skal det sies at de ikke er ferdige med mudringen ennå, så det kan jo være det skal lages større bredde. Hvis ikke blir det kjedelig for familiene som kjøper seg hyttetomt med båtplass der det kun er plass til joller...

<{POST_SNAPBACK}>

OK, denne plassen kjenner jeg jo "litt" til....

 

De ytterste plassene vil være for de "større" båtene (opp tol 22 fot), indre er for små landstedsbåter. Mudringen vil fortsette, og gi bedre tilgang enn i dag, men de har bevisst ikke lagt opp til at det ikke kan legges inn for store båter. Hyttene "med båtplass" er nettopp det Hytter først, og med mulighet for å ha en landstedbåt, jolle eller snekke i nærheten. Husker ikke helt hvor mange plasser som vil kunne ta opp til 22 fot, men tror iike at det var over 50%. (Jeg ble forespurt om jeg kunne tenke meg å køpe en av disse men takket nei da mine interesser ligger i å ha en hytte på sjøen..., men sa at jeg ville tenke på det igjen hvis de utvider havnen litt, slik at jeg kan få plass til min lille Italiener.).. :wink:

 

Jeg kan godt finne ut detaljene for deg(inkusive mudringen), hvis du er interessert .... tegningen for hytteme så jo ganske interessange ut..., men jeg har ikke sett tegningene for bryggeanlegget ennå..., noe jeg vil sjekke opp dette rundt 17 Mai, når jeg besøker gamlelandet igjen. Kan få tak i dem tidligere hvis du ønsker .....

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

OK, denne plassen kjenner jeg jo "litt" til....

 

De ytterste plassene vil være for de "større" båtene (opp tol 22 fot), indre er for små landstedsbåter. Mudringen vil fortsette, og gi bedre tilgang enn i dag, men de har bevisst ikke lagt opp til at det ikke kan legges inn for store båter. Hyttene "med båtplass" er nettopp det Hytter først, og med mulighet for å ha en landstedbåt, jolle eller snekke i nærheten. Husker ikke helt hvor mange plasser som vil kunne ta opp til 22 fot, men tror iike at det var over 50%. (Jeg ble forespurt om jeg kunne tenke meg å køpe en av disse men takket nei da mine interesser ligger i å ha en hytte på sjøen..., men sa at jeg ville tenke på det igjen hvis de utvider havnen litt, slik at jeg kan få plass til min lille Italiener.).. :wink:

Du må nok legge deg på svai i bukta utenfor, ellers longside ved fjellet. Italienske svaner er velkomne :smiley:

 

Jeg kan godt finne ut detaljene for deg(inkusive mudringen), hvis du er interessert .... tegningen for hytteme så jo ganske interessange ut..., men jeg har ikke sett tegningene for bryggeanlegget ennå..., noe jeg vil sjekke opp dette rundt 17 Mai, når jeg besøker gamlelandet igjen. Kan få tak i dem tidligere hvis du ønsker .....

<{POST_SNAPBACK}>

Takker og bukker. :smiley: Jeg tror bryggeanlegget kan bli fint når det blir ferdig.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...