Jump to content

Firma som kan gjøre støping og plassering av moring i Oslofjorden

hakonrk

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt en eiendom med båtplass, men fortøyningspunktene til dagens båtplass virker litt skrøpelige, og jeg tror ikke den har vært benyttet til noe særlig større enn en skjærgårdsjeep (dybden er dog ikke noe problem). Jeg ønsker å forsterke dette med ny moring og øyebolter i grunnfjellet. Noen som kan anbefale et firma i Oslofjord-området som kan hjelpe meg med å støpe og legge ut moring, samt feste øyebolter i grunnfjell?

Jeg vil at dette skal gjøres skikkelig, og har selv lite erfaring, så jeg vil helst at den som får oppdraget kan komme på befaring og fortelle meg hva jeg trenger basert på de lokale forholdene, og båten jeg skal ha der.

Kambo Marina: http://www.kambomarina.no/

Fra hjemmesiden:

Moringer Forankring, vedlikehold, reparasjon av brygger Kambo Marina har siden 1978 drevet med forankring og reparasjon av flytebryggeanlegg. Vi har den erfaringen og det utstyret som skal til for å utføre en jobb med et godt resultat.
  • Vi produserer, selger og legger ut moringer til bøyer og forankringer
  • Vi selger bøyer og forankringsmateriell, som: kjetting, tau, kauser og sjakler
  • Moringer og forankringsutstyr som har vært i bruk en stund bør (les: må) kontroleres jevnlig for slitasje og tæring
  • Vi kan løfte opp gamle moringer for kontroll, flytting eller fjerning. Dette skjer som regel med en av våre lektere
  • Kontroll og inspeksjon av forankringer under vann utføres av sertifiserte dykkere som er godkjent av Arbeidstilsynet
  • Kambo Marina kan også utføre konsulentarbeid når det gjelder forankring av havneanlegg
  • 2 uker senere...

Valget falt på Drøbak Marineservice AS, først og fremst pga. at de kunne utføre oppdraget mye tidligere enn de andre firmaene jeg snakket med. Eneste problemet er at det virker som de er veldig innstilt på at jeg vet nøyaktig hva jeg skal ha når de kommer, slik at de ikke kaster bort tid. Jeg har ingen tidligere erfaring med å legge opp båtplass, så hvis noen her kunne se over valgene jeg har tatt, før det er for sent, så hadde det vært flott.

Dybden der moringen skal ligge er trolig rundt 6 meter (i følge Kystverkets dybdedata) og bunnen ser ut til å bestå av grus (i alle fall langs strandkanten). Jeg har ikke bodd her lenge, men min erfaring er at det er relativt skjermet, selv til å være indre Oslofjord. Båten skal fortøyes med baugen mot land og bøye bak. Når det blåser, er det alltid fra siden. Båten er en 41 fots seilbåt på drøyt 8 tonn. Opplegget jeg har tenkt meg er som følger:

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...