BåtGeir Startet 9.April.2014 Del på Facebook Startet 9.April.2014 Hei . Jeg har oppvart 2 x 20 liters kanner med diesle ombord i ca 10 år. Dieselen ser klar og fin ut og kannen har vært fulle. Er det noe risiko å fylle disse på tanken? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Den hadde jeg ikke brukt. Er sikkert ikke mye futt i den...... Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Jeg ville brukt den,filtrer den godt,god som ny. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
tb55 Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Dersom dieselen ser fin ut, kan du sile den gjennom en fille, og blande den inn sammen med ny diesel. Antagelig er den som ny. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Hadde ikke nølt med å bruke den ;-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Kjør på. Diesel forvitrer ikke slik som bensin gjør... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
RSL Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Fossilt brennstoff som er millioner av år gammelt, ender opp med holdbarhetsdato som 10.000 år gammelt kildevann som brått ender med å være "best før" april 2015.... Grmff... enten eksploderer dieselen under kompresjon som den skal, eller så gjør den det ikke. Innblandet med en real dieselfylling, skulle det forundre meg veeeldig mye om du merker forskjell. Jaja.. så har du i det minste spart ca 200,- om du klarer å brenne deg igjennom det brennstoffet som er 4 millioner komma 20 år gammelt. Jadda,,,, ting skjer etter rafinering osv osv, men i det store og hele er diesel et petroliumsprodukt som eksploderer ved kompresjon og den egenskapen nekter jeg å tro tape seg på 20 år. Om det finnes diesel på markedet i dag som gir deg mer effekt enn årgangsdieselen, kan man sikkert diskutere til lenge etter at du er kvitt faanskapet, men jeg ville mye heller brukt det fremfor å sende det til destruksjon. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
TMS Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Se her: http://m.dinside.no/854483/hvor-lenge-kan-du-oppbevare-bensin-og-diesel Sitér dette innlegget TMS Link to post
Medusa Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 For 4-5 år siden fikk jeg 3-400l diesel av min arbeidsgiver. Dieselen var i form av slumper på en del fat. Fatene hadde stått oppbevart under tak, men noen av dem manglet tropp. Slik hadde det stått i ca. 15 år. Jeg filtrerte dieselen og vannavskilte den før den gikk rett på båttankene. Inga problem, merket ikke noen forskjell på denne og "fersk" diesel. Hvis du forvisser deg om at dieselen er rein og vannfri så tror jeg det er ganske trykt.. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 I siden som TME viste til står det at det er bio-komponenten i vei-diesel som er problemet. Båtdiesel har ikke innblandet biodiesel, så hvis du er sikker på at det er båtdiesel du har bør det ikke være noen problemer med å bruke den. Selvfølgelig etter at du har forvisset deg om at det ikke er vann/dieseldyr på kannene Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
JRK Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Hei, Og derfor ble jeg anbefalt å ikke fylle svensk båtdiesel om jeg ikke måtte (Volvo penta verksted I Stenungsund) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.