Arne Hansen Startet 9.April.2014 Del på Facebook Startet 9.April.2014 Jeg hjelper en kamerat med å få en gammel trebåt på vannet, jeg har fått oppgaven som maskinist siden jeg har garagen full av FM deler og tross alt hatt 1 motor i drift i noen år. Vi har satt inn en 3 bladet propell og "ny" FM motor. Problemet vi har støtt på er at det er veldig trangt ved flensen som er i støpegods og vi lurer rett og slett på om det er mulig å sette flensen i en metalldreiebenk og dreie ned ytterdiameteren 2 cm. Da tenker jeg ikke på om flensen vil ha nok styrke i ettertid, men om støpegods lar seg skjære ned. Finnes det erstatnings "allround" forgassere man kan sette på i steden for den gamle solexen som står på idag? Link? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Støpegods går helt fint å maskinere. Jeg har maskinert mye i støpegods og det er "mykt" og kortsponet. Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Dulorto forgassere som blir brukt til Marna motorer fungerer også til FM motorer. Marna motor i Mandal har disse. Vil tro FM motor i Østfold også har disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.