Janoho Startet 10.April.2014 Link til dette innlegget Startet 10.April.2014 Hei, ser etter en lampe som passer til praktiske formål. - bør kunne festes på kalesjen eller i tak med pålimt borrelås - må kunne gå på batteri og kanskje være oppladbar i stikkontakten (greit nok hvis jeg må bytte batteri) - LED og det må være bra og ganske naturlig lys. Noen forslag til hvor de har disse ? Det nærmeste jeg har funnet er en campinglampe som henges i en krok. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Dersom campinglampen ser grei ut, kan du vel selv lime på borrelås? Borrelås kjøper du på rull, sikkert også hos BT. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Janoho Svart 10.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Campinglampen er stor, rund og tung. Ser for meg en flat og avlang lampe Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) Jeg har denne som arbeidslys i båten... Siden du skrev en praktisk lampe, den er ikke dekorativ men fungerer :-) http://www.jula.no/arbeidslampe-led-7-2v-145lm-425072 Redigert 10.April.2014 av Bodehode (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Sjøga Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 http://biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Belysning/Campinglampe-20--3-LED-21326/ jeg har denne i krok i tak på kalesje, lyser veldig mye hvitt lys. ikke noe hyggelys på kvelden, men genial for å lyse opp mye. bruke 1-2 pr sesong og så bruker den en del strøm(batterier). koster jo ikke alverden. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) Bruker denne på jobben, i båten og på hytta, innebygd batteri og lades enten via 230V eller 12V http://www.jula.no/arbeidslampe-led-1200mah-40lm-425064 Ikke noe koselys men hendig og lyser bra og bra batterikapasitet. Gir også konstant lys ved 12V tilkobling. Redigert 10.April.2014 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 takk for gode tips, tror jeg går for den til Bodehode eller Bøljan, begge disse var midt i blinken Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Hei! Jeg laget noen egne lamper for noe år siden som fungerte veldig bra. Skar ut to runde "klosser" på størrelse med en hockeypuck, og monterte spotter inni disse. På baksiden satte jeg på plastklammer for båtshake etc, så kunne lampene "snappes" på kallesjestengene oppunder kallesjen. Ikke så lett å forklare, hehe ;) Skal se om jeg finner noen bilder! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Christensen Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Låner denne tråden litt for å drodle rundt mine tanker. I påvente av en eventuell targabøyle så lurer jeg på å feste sånne ledstrips under kalesjen, tenkte kanskje å ha de på undersiden av bøylene. alle bøylene er treddd inn i lommer i kalesjen så sånne klips vil fungere dårlig hos oss. Noen kreative der ute med forslag til festemåte?? Trenger ikke å kunne demonteres på 1.2.3, tenkte å tre ledningene inni kalesjerøret og ha en form for plugg nede ved rørhengslet. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Cato Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Hva med magnet? http://www.maritim.no/elektrisk/lanterner/andre/dobbel-magnetholder-til-navilight-sport Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.