Jump to content

Mercury 20 totakt fusker på mer enn 50 % kraft.

Stianott

Recommended Posts

Har en gammel mercury 20hk totakt. Jeg er usikker på årsmodell men sent 80 tall eller tidlig 90 tallet tror jeg. Det har aldri vært nevneværdige problemer med denne motoren utenom siste 3 år. Normalt vedlikehold er utført siden ny. Den starter alltid kjempelett og går helt fint på tomgang,men når man øker turtallet og nærmer seg rundt 50% kraft så begynner hele motoren å riste. Den stopper ikke men gir ikke mer enn 50 % kraft. Under 50 % går den helt fint. Jeg tenker at den får for mye eller for lite bensin,men skulle den ikke stoppe til slutt da? Har hatt den inne på verksted med ville ikke bruke flere tusen kroner i feilsøking for så å kanskje få beskjed om at den er ødelagt. Jeg er middels flink mekanisk så kan nok klare en del selv. Men båtmotorer har jeg dårlig greie på.

Hadde en 25 hk mercury fra 90 tallet Som var helt lik. Gikk klokkerent og pent på lav fart, men fra rundt 4000 rpm rista den bare. Bytta alt på motoren før jeg til slutt bytta tennspole( tror jeg det het som ligger under svinghjul) da gikk den som en kule. Ville prøvd dette.. Var vist brudd i spolen tror jeg.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...