Jump to content

Terhi eiere: jeg trenger tips til å feste stangholder - ABS plast


kjetillunde

Recommended Posts

Er det noen Terhi-eiere på forumet som kan dele litt erfaring?

 

Hvordan feste stangholder til en Terhi Micro Fun med ABS-plast? Jeg har fått tips om å bruke skruer og Tec-7.

 

Det er to bekymringer:
1) at det lekker vann i dobbeltbunn slik at skummet inni trekker vann, noe som gjør båten tung
2) at stangholderen ikke står godt nok

 

Noen som har gjort dette før?

 

 

 


Link to post
Share on other sites

Jeg har en Terhi Saiman robåt. Vet ikke om den er bygget i samme materiale som din båt, men jeg monterte to stangholdere på den. Jeg boret opp hull som var litt mindre enn tykkelsen på skruene. Hullene fylte jeg med Tec7 slik at det kom ut igjen når jeg strammet de. Jeg lagde også en pakning av Tec7 like innenfor kantene på selve stangholderen. Sitter bom fast for 2. året og har ikke hatt noen problemer med det. Klarte sjø-ørret på 7 kilo så det holder lenge for meg. Tror nok ikke du får noen problemer med dette. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Terhi Saiman robåt. Vet ikke om den er bygget i samme materiale som din båt, men jeg monterte to stangholdere på den. Jeg boret opp hull som var litt mindre enn tykkelsen på skruene. Hullene fylte jeg med Tec7 slik at det kom ut igjen når jeg strammet de. Jeg lagde også en pakning av Tec7 like innenfor kantene på selve stangholderen. Sitter bom fast for 2. året og har ikke hatt noen problemer med det. Klarte sjø-ørret på 7 kilo så det holder lenge for meg. Tror nok ikke du får noen problemer med dette. Lykke til.

 

Takk Stianott. Da lurer jeg på hvor tykt plastlag det er på Terhi Saimanen din. Boret du hull helt til du kom til skummet?

Jeg tror plastlaget på Terhi Micro Fun er veldig tynt...

Link to post
Share on other sites

Det vet jeg ikke. Kanskje 5-6mm? Borret gjennom ja men det kom ikke noe annet enn plast ut. Var veldig forsiktig.

 

Du sier det sitter bom fast så da får jeg jo stole på det. :smiley:

Men får skruene egentlig noe å feste seg i på de 5-6mm? Eller tror du det er Tec7`en som holder det fast?

 

Edit: Forresten, du har ikke merket at båten har blitt tyngre vel? At skummet i dobbeltbunnen har trekt til seg vann?

Redigert av kjetillunde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Sent svar men dog, båten er like lett, på godt og vondt. Det har nok ikke kommer noe vann inn via hullene til skruer. 5-6 mm er litt lite å feste på ja så det er nok kombinasjonen av skruer og tec7 som gjør jobben. Trolig hadde tec7 vært godt nok alene for det er et fantastisk lim så lenge det får tørke godt nok. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...