sap_2000 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Verkstedet ditt håper jeg at jeg aldri kommer borti. Kontakt Båtadvokaten / Skipper Worse som du fikk råd om helt fra starten. Det kan være vel anvendte penger. Er du KNBF medlem (eller melder deg inn nå) har en times gratis konsultasjon da han også er KNBFs advokat. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
bliss X Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 De innrømmer derimot feilenHar de innrømmet feilen skriftlig? Hvis ikke ville jeg forsøkt å få dem til å innrømme feilen skriftlig Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Jysla enkelt. Det skulle ti ville hester til for å får meg inn igjenn på det verksted. Altså gjør det de taper mest på. Forlang dine deler på igjenn og betal for det som var avtalt. Så oppsøker du eit anna verksted for videre rådføring. Problemet kan bli at svindlerverkstedet ikkje har tid å sette båten tilbake til innlevert stand på denne side av sommeren... Søk advokat. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Oppdatering. Kom til en fornuftig avtale med verstedet til slutt for å få brukt båten i år. I går skulle den hentes iflg planen. Prøvde å få tak i daglig leder og verkstedansvarlig hele uken for avtale om avhenting. Ingen av de ansvarlige tok telefon eller ringte tilbake. Til slutt fikk jeg tak i en kar som egentlig ikke visste stort om status, men at jeg bare kunne komme fordi båten stod på sjøen. Dro ut til opprinnelig avtalt tid. Arbeiderne på verkstedet visste ingenting, eller hvor nøkkelen var. Har heldigvis reservenøkler. Ingen var der for å møte meg eller gå gjennom båten. Fikk sjokk da jeg så båten. I fastprisen jeg har betalt var det avtalt full dyprubbing og polering av hele båten, samt teakbehandling. Båten var totalt nedstøvet både innvendig og utvendig av glassfiber. Det var tydelig at store deler av båten IKKE var rubbet og polert. At den heller ikke var vasket ned etter å ha stått inne på verkstedet hele vinteren er totalt uforståelig. Takplater lå demontert i den ene kabinen, skruer, plast overalt. Fenderlist de hadde demontert var heller ikke skrudd på. Ingen tar telefonen, og jeg vet ikke om jeg skal kjøre båten derfra, eller la den ligge. 1) hvis den blir liggende så kan det ta ukesvis før den blitt tatt opp og fikset 2) hvis jeg tar den med nå, kan de si at tilstanden var bedre enn jeg påstår. Har derfor konkludert med at jeg dokumenterer situasjonen med bilder og video, for dermed å ta den med hjem. Vaske den ned ved hjelp av et firma og få dokumentert utgiften. Enig? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Har du søkt juridisk hjelp? Jeg ville verken godtatt framgangsmåte fra verksted inkl regning eller båtens tilstand. Hvis du ikke skaffer deg advokathjelp nå, kan du jo også bli sittende med den regningen du vil sende til verkstedet. Sålenge de tydeligvis ikke har godtatt ditt forslag - de ansvarlige var vel ikke ti stede - så er dette risky business. Så jeg er ikke enig. Begynner snart å tro du holder oss for narr, for det gjør du ikke?! Årsaken til at jeg spør er at du tydeligvis ikke blander inn jurist, noe jeg synes både er underlig og faktisk etter så lang føjetong; tåpelig. Beklager om jeg er litt vel ærlig. Ikke vondt ment. Så jeg gjentar igjen etter Sæbø. Skaff deg en advokat. Forøvrig er det vel snart på tide du forteller hvilket firma dette er, slik at andre unngår å havne i samme elendighet.... Redigert 1.Mai.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
evenR4u Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Kommentar til mitt eget innlegg: Bergen Dørks innlegg smatt inn mens jeg skrev mitt. Hans innlegg er mer direkte enn mitt, men jeg er helt enig med han. Gjør det du får råd om og bør gjøre. ***********************************************' Jeg mener at du/denne saken har kommet godt forbi punktet hvor du burde søkt profesjonelle råd hos en advokat med erfaring med verkstedsaker/båtsaker (Båtadvokaten?). Du ber stadig om råd og får stadig råd om advokathjelp, men jeg kan ikke se i dine postinger at du følger rådet. Nå skal du få rådet en gang til av meg; ta bilder (dokumenter) la båten ligge der den er i den tlstand den er ta bildene og annen dokumentasjon med til advokat gjør som advokaten råder deg til. Uten profesjonelle råd (som følges) er det fare for at tiltak du gjør kan skade saken din ovf verkstedet. Redigert 1.Mai.2014 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Jeg har søkt juridisk hjelp, og kom til enighet rundt ekstrajobben. Men konsekvensen av dette er nok at de har forsømt sine plikter på alle andre områder. Sitér dette innlegget Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Min bekymring ligger i at båten er lagt på en brygge som er grunn (0,9 m på ekkoloddet) og at den ligger værutsatt. Samt at det kan være et enda større problem hvis de tar båten inn igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Mye tyder på at verkstedet ikke er like fornøyd med den avtalen dere nå har gjort som du er, og det er jo et godt tegn. Hvis du er redd for båten din din, så ta den med deg hjem. Hvorvidt det har noe for seg å sende en regning på vask, polering etc. tviler jeg på. Kanskje du bare skal avslutte hele saken med dette, og skrive det hele på læringskontoen. Lykke til videre, og god båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Så slett arbeid og så sløve blir ingen verksted heilt plutselig ? . Og dersom denne slette service var noe verkstedet er kjent for, så leverer man jo ikkje båten der. Dette skurrer. Du gir for lite info, og holder igjenn vesentlige detaljer. Du har for eksempel fått til en avtale vedrørende ekstraarbeid, men du kommer ikkje på BP og oppdaterer oss med nyheten? Det nevnes som nermest en bisetning i neste klageinnlegg om dette firmaet. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Det er det jeg også tenker... Noe er det juridiske, men noe er også fornuften og hvilken løsning totalt sett som gir den beste løsningen. Båtsesongen er kort, og verdien av en båt blir fort liten hvis den skal stå på verksted halvparten av tiden. Det er jo ikke som en bil der man får leiebåt mens vi venter :) Spørsmålet er vel om jeg noengang blir fornøyd hvis de setter igang igjen. De har fått så mange sjanser på å rette opp ting, noe de ikke er spesielt interessert i. Sitér dette innlegget Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Så slett arbeid og så sløve blir ingen verksted heilt plutselig ? . Og dersom denne slette service var noe verkstedet er kjent for, så leverer man jo ikkje båten der. Dette skurrer. Du gir for lite info, og holder igjenn vesentlige detaljer. Du har for eksempel fått til en avtale vedrørende ekstraarbeid, men du kommer ikkje på BP og oppdaterer oss med nyheten? Det nevnes som nermest en bisetning i neste klageinnlegg om dette firmaet. For meg blir det dessverre veldig provoserende med slike kommentarer, da jeg vet veldig godt at jeg ikke holder tilbake informasjon. Har aldri hørt noe negativt om dette verkstedet før, og fikk et godt førsteinntrykk. Avtalen om ekstraarbeid var basert på at faktura ble halvert. Dette var alt i alt en fornuftig løsning for meg, og advokaten samtykket til denne. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Du skriver at du skulle hente båten iht plan, men du skriver også at du forsøkte ringe leder heile uka for å avtale. Hva skal avtales utover planen ? Hvem har du lagt denne planen med siden ansatte ved verksted ikkje kjenner til den? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Vi avtalte for 1 uke siden at den skulle være klar 30/4. Da jeg denne uken har ringt for å verifisere dette tidspunktet (mtp min dårlige erfaring) fikk jeg ikke kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Sålenge rubbing og polerning var med i tilbudet, kan det være at de har slurvet med andre ting? Har dette verkstedet i det hele tatt gjort noe på båten din eller er det bare 'den dyre underleverandøren' som har sluppet til? Tenker da på oljeskift osv. Sitér dette innlegget Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Underleverandør tok motor, drev osv. Han har gjort en god jobb uten tvil, selv om den var kostbar og null info om ekstrakostnader. Dette verkstedet skulle gjøre jobben med rubbing, polering, teak, bytte septikkslange og noen andre ting. Noe har de gjort, noe er ikke gjort. Men når båten ser ut som et helvete inni ved overlevering blir alt bare trist Snakket med advokaten i dag (tilgjengelig 24/7) og han anbefalte å hente båten og holde tilbake sluttbetaling. Så båten er herved hentet og tilbake i havn. Redigert 1.Mai.2014 av Aksept2014 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Lurt å følge juridiske råd. Fornuftig av deg å gjøre avsjekk, slik at en ikke gjør noe i affekt. Det er jo svært forståelig at du er frustrert! Det beløpet du holder igjen er det som skulle dekke de omtalte tjenester fra verksted nr 1? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Nei, halvparten av fastprisen. Halvparten er forskuddsbetalt Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Legg ut bilder. Flott du har fått fatt i båten! Redigert 1.Mai.2014 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Da har du foreløpig betalt en overkommelig pris, hvis jeg forstår deg rett, og kan uten at du lider for store øk tap fikse det som gjenstår på et annet verksted....ligger du i konflikt på store utestående beløp, eller er det under kontroll? Håper ting ordner seg og at du får tilbake båtgleden gjennom en fin sesong! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Aksept2014 Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Har betalt en overkommerlig pris sett i forhold til leveransen ja. Så det blir eventuelt en diskusjon om resterende fastavtalte sum sett opp imot leveransesvikt og nedstøvet båt :( Takk for varme ord Bergen Dørk :) jeg skal prøve å få orden på dette nå... Redigert 1.Mai.2014 av Aksept2014 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Selv om det kanskje er en fattig trøst, så kan du ta med på pluss-siden at vi andre også har lært en lekse av det du har vært gjennom. Slik virker også denne flotte båtplassen. Takk for at du delte med oss! :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Har betalt en overkommerlig pris sett i forhold til leveransen ja. Så det blir eventuelt en diskusjon om resterende fastavtalte sum sett opp imot leveransesvikt og nedstøvet båt :( Da kan det se ut som om situasjonen er endre fra at du har et problem til at de har et problem siden den som sitter på pengene som regel har den beste hånden! Ta bilder, dokumenter alt, noter ned alt og følg advokatens råd. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.