Muren Motorsport Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 (redigert) Det jeg mener er:Hold vidåpent gasspjeld. å kinn til den starter. motoren har væll gjerne vært vinterkonservert? å full i konserveringsolje? den brenner svært dårlig, Jeg holdt på å svime av når jeg måtte snorstarte påhengeren min for 14 dager siden. Redigert 14.April.2014 av Muren Motorsport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FreddyFender Svart 15.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Er med på den Muren, men det merkelige er at den etter skifte av batteri, plugger og bensinfilter fungerte ok rett etter dette. Men etter en stund når motor ble varm fungerte den dårlig, og stoppet ved motstand (satt i gir). Akkurat som om den ble kvalt i bensin. Og etter dette så starter/tenner den ikke igjen, kun kinner... Så min konklusjon må være at det er noe som gjør motoren sur... :/ Jeg er litt på choke eller TKS 'systemet', men servicemann var litt bob bob til at feilen ligger der.. Men kommer ny servicemann og ser på den i dag.. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Mercruiser motorer med Alpha one drev har en tenningskutt bryter på plata som kobler sammen girvekslerwiren fra gass-spaken til wiren til drevet. Denne bryteren kortslutter coilen idet du setter den i gir. Dette skal gi et lite turtallsdropp slik at du får koblet inn uten å slite på klo-koblingen (dog-engagement). Sjekk at denne ikke henger, da får du nemlig ikke gnist. Jeg tenker også at en dårlig hovedstrømbryter eller en dårlig kontakt et sted kan forårsake at tenningsanlegget fusker og da vil pluggene bli våte. Jeg pleier da å ta ut alle pluggene og koble fra spenning til coil for å kinne motoren tørr før jeg sjekker at jeg har gnist på pluggene. TKS-enrichment module vil så vidt jeg skjønner gi ekstra bensin helt til motoren er varm og denne "timingen" er antagelig styrt av en bimetallfjær som blir oppvarmet av en varmetråd. Hvis det er dårlig kontakt her vil den gi ekstra bensin hele tiden og da surner pluggene. Sitér dette innlegget Link to post
FreddyFender Svart 15.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Nå er det rengjort plugger som var sotete, ny coil etc etc, men starter fortsatt ikke. Pluggene tenner kun 3-4 gnist og så er det et eller annet som kutter helt ut og null gnist og kun kinne.. Servicemann måtte gi opp i dag og ikke klok på hva som er problemet. Så da går vi mot noen fine påskedager på hytta uten å få være på sjøen :-( Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Du har jo nettopp hatt motoren på service, reklamer til verkstedet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
FreddyFender Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Viste seg og være 'tenningsmodul' som har laget mye trøbbel, og som til slutt gjorde at det ikke var tenning i det hele tatt... 7.500,- for montering av ny. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Takk for at du kom tilbake med svar på hva som var feil, da fungerer forumet best. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.