rbuljo Startet 12.April.2014 Link til dette innlegget Startet 12.April.2014 Da er man den stolte eier av en Draco 2000DC, min 2. Draco og min 3. båt :) Denne har hatt ett OMC drev og motor, gamle typen med belg rundt.. skal støpe igjen hullet som er der for og sette inn noe annet selvfølgelig. har ikke funnet noe riktig enda, men blir nok en mercruiser, eller kanskje en VP. ganske åpen, men har enda litt deler til overs fra forrige båt med mercruiser 3.0 140hk og alpha drevet. Er ikke fremmed for glassfiber arbeide, men dette er litt dypt vann for meg, kan noen se litt på bildene og hjelpe meg igang her. hvor mye må jeg fjerne først osv? har funnet en del tråder der det er beskrevet generelt, men vil gjerne få noe spesifikke tips å råd av dere erfarne sjøulker her.. er jo mye krefter ute å går i hekken.. fulgte med en plate i tykk kryssfiner som var lagd til hullet, forrige eier mente at det burde holde å skråslipe ned og legge vått i vått med glassfiber? synes det virker litt spakt. men jeg vil heller la dere som kan dette komme med innspill før jeg setter igang. :) hullet som skal tettes: (håper jeg gjorde det rett med bildene, brukte bp sin opplastingsfunskjon) utenfra skjønnheten bakfra: Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
Executive Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Du kan jo starte med å lese litt her: http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
rbuljo Svart 12.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 takk, har lest gjennom det han har gjort der. er jo helt villt for en energi å kunnskap han har, klarte ikke slutte å lese.. men ga meg fortsatt ikke så mye mere løsninger hva jeg skal gjøre spesifikt med mitt, håpet på litt mere spesifikt som sagt. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
rbuljo Svart 13.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 noen som har litt erfaring på dette? hadde det holdt å skråslipe kantene ned innvendig og støpe igjen? Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
AQ140A Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Hei. Vist ikke du har gjort dette før ville jeg ha tatt kontakt med nærmeste person/ firma som kan hjelpe deg på veien. Sjekk hullet. Er det synlig råte. Lekkasje etc? Jeg hadde freset ut glassfiber og evt. Plate ut til ytterste laget. Ca. 50mm. Limt inn ny plate med spesiallim som de bruker. Evt. Med vinylester og ett par lag med 600 matte. Når du skal støpe på innsiden må du slipe ut i 0. Hvor tykt er det med glassfiber? Feks. 4mm. Gir ca. 5 lag med 600 matte vått i vått. Riv mattene med en 3-4cm. Overlapp. Den største til slutt. Dvs. Slip ut en 15cm. På utsiden gjør du det samme. Der er gjerne bare 1 eller 2 lag før du kommer inn på finerplaten. Dvs. Ca. Det du har slipt på utsiden er ok. Bruk 300 matte på utsiden og iso polyester. Ikke spar på polyesteren. Rille godt ut. Legg deretter på så mye topcoat som du klarer uten at det renner. Ca. 1mm. Håper det er til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.