nomen Startet 12.April.2014 Link til dette innlegget Startet 12.April.2014 Hei,er nå redig med en større reparasjon av kjølen,og skal igang med overflatebehandling. Han som stpte for meg mener jeg bør bruke Gelcoat,men den herder ikke skikkelig i kontakt med luft,leser jeg. Må da dekke til med plastikk,noe jeg ser form meg blir masse kliss og søl,samt vanskelig å få tape til å sitte på bunnstoff. Skal jo uansett bruke Jotun antipest,før bunnstoff. Spiller den noen rolle om jeg bruker geolcoat eller topcoat? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
TomErik1972 Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 (redigert) Tilsett noen prosent (2-3%) med parafin så herder også gelcoat i friluft. Maritim selger slik parafin-tilsetting. Redigert 12.April.2014 av TomErik1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 12.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Ok.men hve er det gelcoat gjør bedre enn topcoat? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Skipper Worse Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Gel-coat og top-coat er samme vare, UNNTATT at top-coat har voks iblandet. Voksen gjør det mulig å herde mot luft. Gel-coat herder ikke mot luft. Ergo er valget hverken enkelt eller vanskelig -- det er bare ett av produktene som passer for ditt formål. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
nomen Svart 12.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Ok takk for det,som du sier valget ble enkelt. Jeg har en liter med topcoat,og kommer til å bruke det. Skal bli fint å bli ferdig med denne reparasjonen,og komme videre med båtpussen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.