Jump to content

Edit History

Ove T

Ove T

Hej

Självklart måste man hjälpas åt. Det finns en rekommendation om max tre i bredd på grund av brandrisk och det kan jag förstå även om det inte alltid kan hållas. Man får ju också ha koll på vilka båtar som ligger där så att det inte ligger en liten innerst med flera stora utanpå.

Jag har en historia på detta ämne. Jag var med och seglade på en av SXK:s skutor som väger 100 ton eller mer. Vi kom till Marstrand och det ligger en båt på drygt 40 fot längs kajen med plats för och akter om sig så att vi skulle få plats. Vi hade en liten tuff kvinna som skeppare, hon frågade snällt och han kunde flytta på sig så vi kunde ligga till kaj och han utanpå oss. Det blev ett bestämt nej. Kommentaren från vår skeppare, högt och tydligt. Tjejer och grabbar , vid fendrar tätt och lägger oss utanpå! Han var snabb att flytta på sig.

Hälsningar Ove 

Ove T

Ove T

Hej

Självklart måste man hjälpas åt. Det finns en rekommendation om max tre i bredd på grund av brandrisk och det kan jag förstå även om det inte alltid kan hållas. Man får ju också ha koll på vilka båtar som ligger där så att det inte ligger en liten innerst med flera stora utanpå.

Jag har en historia på detta ämne. Jag var med och seglade på en av SXK:s skutor som väger 100 ton eller mer. Vi kom till Marstrand och det ligger en båt  på drygt 40 fot längs kajen med plats för och akter om sig så att vi skulle få plats. Vi hade en liten tuff kvinna som skeppare, hon frågade snällt och han kunde flytta på sig så vi kunde ligga till kaj och han utanpå oss. Det blev ett bestämt nej. Kommentaren från vår skeppare, högt och tydligt. Tjejer och grabbar , vid fendrar tätt och lägger oss utanpå! Han var snabb att flytta på sig.

Hälsningar Ove 

Ove T

Ove T

Hej

Jag har en historia på detta ämne. Jag var med och seglade på en av SXK:s skutor som väger 100 ton eller mer. Vi kom till Marstrand och det ligger en motorbåt  på drygt 40 fot längs kajen med plats för och akter om sig så att vi skulle få plats. Vi hade en liten tuff kvinna som skeppare, hon frågade snällt och han kunde flytta på sig så vi kunde ligga till kaj och han utanpå oss. Det blev ett bestämt nej. Kommentaren från vår skeppare, högt och tydligt. Tjejer och grabbar , vid fendrar tätt och lägger oss utanpå! Han var snabb att flytta på sig.

Hälsningar Ove 

• Create New...