Hansa666 Startet 13.April.2014 Del på Facebook Startet 13.April.2014 Hei. Som overskriften sier, har jeg en tanke å smøre en membran,inni hele ankerbrønnen i baugen. Har en lekkasje fra denne brønnen som jeg ikke finner, men vet nå at det er fra brønnen det kommer. Tenkte derfor å smøre hele brønnen med en elastisk membran, tilsvarende man bruker ute på fliser. Tror dere dette er en god ide? Det er snakk om en stor brønn, kan selv sitte nedi den.. Vurderte også og smøre med epoxy, men flere sier at dette bare vil prekke opp ?? Skal også montere en dryppkant, slik at vannet treffer denne og ikke trekker inn ubder "taket" på brønnen. Noen som har noen geniale forslag ?? Og nei, etter 1,5 års leting, finner ikke ut nøyaktig HVOR vannet kommer inn :( Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Jeg bruker farget krittpulver. Slik du får kjøpt til krittsnor. Strø en sirkel rundt nedi hele brønnen, så vil du se hvor vannet kommer inn. Deretter kan du evnt strø litt på strategiske steder på utsiden om du ikke er sikker på nøyaktig hvor det kommer inn. Når vannet blir farget, har du funnet lekkasjen Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Jeg har antydninger til samme problem. Tenkte å bruke tokomponent sink-grunning, slik som brukes på skip og offshore konstruksjoner. Denne er meget sterk, samtidig som den er litt fleksibel. Tre lag av dette vil nok gjøre susen... Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 Hei. Julie III, dette med farget vann er ikke en enket sak, så lenge jeg vet hvor det kommer fra, ryker hele ankerbrønnen til pers :):) Lady B, 2 komponent zink grunning, hva er dette og er det vanntett ? Event, hvor kjøpes det? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Hadde samme utfordring på min forrige båt. Det som bidro til lekkasen var at det til enhvertid stod en liten skvett vann i bunnen av brønnen da dreneringshullene faktisk stod litt høyere enn bunnen. Reperasjonen ble gjort av verksted, men de fylte opp og laget fall mot dreneringshullene. Mener de brukte epoksy til hele jobben. Når en ble kvitt vannskvetten i bunn forsvant også problemene med lekkasje. Om det er likedan på din båt vites ikke, men det funka for meg. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Hansa666 Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 Hei. Lekkasjen er høyere oppe i brønnen. Har tapet rundt brønnen og festet en boss sekk, slik at vannet ikke renner fra dekket, ned i brønnen og bakover under "taket" på brønnen. Ser nemlig hvor vannet kommer inn, og det er langt over dreneringshullet. Vannet havner heldigvis i bunn av båtn hvor det står lensepumpe, men jeg er alergisk mot slike ting... Så lenge jeg ikke vet nøyaktig hvor lekkasjen kommer fra, MEN at den kommer fra brønnen, var tanken å smøre hele brønnen inn med ett eller annet stoff, slik at jeg da uansett ville treffe stedet hvor lekkasjen er. 1000 kr spørsmålet er hvilket stoff.... Hva er grunnen til at Epoxy ikke er å foretrekke ? Er det fordi det kan sprekke opp? Hva med først Epoxy, så et en eller annen membran? Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 Ps, fant denne tråden her på BM, så da faller min teori om bruk av membran bort... https://baatplassen.no/i/topic/99712-bruke-membran-istedenfor-antipest/ Så, da blir det nok et par lag med epoxy :) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 (redigert) Hei. Julie III, dette med farget vann er ikke en enket sak, så lenge jeg vet hvor det kommer fra, ryker hele ankerbrønnen til pers :):) Lady B, 2 komponent zink grunning, hva er dette og er det vanntett ? Event, hvor kjøpes det? Brukes som grunning under maling på skip og oljeplattformer. Lages bl.a. av Jotun og International. Får sikkert kjøpt en skvett hos et malerfirma som driver med industrimaling. Vanntett så det holder, ja... Redigert 13.April.2014 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.